Система Orphus

Громадські платформи освітніх реформ в Україні

Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти впродовж 2007-2009 років був учасником  проекту  «Громадські платформи освітніх реформ в Україні».

Мета проекту: створення ефективної моделі взаємодії професійної педагогічної спільноти, громадськості і влади у розв’язанні освітніх проблем шляхом створення “громадських платформ” в пілотних регіонах – Полтавській та Одеській областях та Києві.

Громадська платформа – це постійно діючий форум експертів, освітян, батьків, громадськості та представників влади і органів управління освітою для обговорення і вироблення рекомендацій з актуальних проблем освіти.

Партнери проекту: Міжнародний фонд «Відродження» (Київ), Міжнародний центр вдосконалення шкільництва APS International (Утрехт, Нідерланди), Благодійний фонд “Перше Вересня” (Київ), Видавництво “Шкільний світ” (Київ), Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти та Одеський обласний інститут удосконалення учителів.

 Основні заходи проекту:

У 2007 році:

Тренінги «Підготовка конвенцій та діалог з органами влади та громадськістю», підтема «ПІДРУЧНИКИ»

18-19 вересня – Регіональна конференція «Український шкільний підручник: перспективи діалогу громадськості і влади»

10 грудня – Міжнародна конференція «Діалог про підручник: час говорити, час діяти» (м.Київ).

У 2008 році:

 

11-12 квітня – Тренінг «Школа майбутнього»

25-26 вересня – Регіональна конференція “Школа майбутнього”: мрія, образ, проект…”

14 листопада в м. Києві відбулася міжнароднаконференція “Школа майбутнього, школа для майбутнього: розвиток школи на місцевому рівні” .

У 2009 році:

Рік став завершальним роком діяльності інституту у рамках українсько-нідерландського проекту «Громадські платформи освітніх реформ в Україні».

У лютому-березні для директорів шкіл та їх заступників на базі Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В.Остроградського  було проведено тренінги, присвячених плануванню розвитку шкіл на  яких розроблено методичні матеріали зі створення програми розвитку школи, опрацьовано документи щодо стратегічного розвитку освіти, визначено характеристики ефективної школи, принципи створення плану розвитку школи, розглянуто різні моделі роботи освітніх установ.

10-21 травня був здійснений  навчальний візит делегації з Полтавської області у Нідерланди. Учасники поїздки ознайомилися із унікальним досвідом освітян цієї країни.  Для тих, хто мислить  перспективно, не зупиняється на досягнутому, має прагнення втілювати свої мрії в життя видано спеціальний випуск журналу «Постметодика»: «Нідерландська освіта» (№5-6,2009). У видавництві «Перше вересня» вийшов інформаційний випуск українсько-нідерландського проекту: «10 днів у Нідерландах»( К.: Перше вересня, 2009. – 128 с.).

21-22 вересня найактивніші учасники українсько-нідерландського проекту, а також переможці обласного конкурсу з розроблення планів розвитку шкіл зібралися на Міжнародну регіональну конференцію: "План розвитку сучасної школи: діалог, менеджмент, педагогіка", яка пройшла на базі туристично-оздоровчого комплексу «Зелена діброва» (с. Копили Полтавського р-ну).

 У конференції взяли участь представники місцевих органів влади П.В.Ворона, А.І.Бардаченко, тренери Міжнародного центру вдосконалення шкільництва Р.Міох та А.-Я.Крікке (Нідерланди); представники Міжнародного фонду «Відродження» - координатор проекту Г.В.Касьянов та менеджер проекту О.О.Заплотинська; методисти ПОІППО, які брали участь у проекті протягом трьох років, а також представники з Дніпропетровської, Сумської, Харківської та Черкаської областей, які приєднались до проекту у 2009 році.

Заключним акордом трьохрічного проекту стала Національна конференція: «Планування розвитку школи: діалог, менеджмент, педагогіка», яка відбулася 26 листопада  в м. Києві.

Метою конференції стало обговорення проблем та перешкод, які постають перед директорами шкіл на шляху планування розвитку навчальних закладів. Формат проведення: робота секцій, дискусія, інтерактивні презентації успішних прикладів планування розвитку шкіл.

До участі у конференції запрошувалися учасники проекту з регіональних громадських платформ Одеської та Полтавської областей, Києва та представників освітян восьми областей України, що приєдналися до проекту у 2009 році, представники посольства Королівства Нідерланди в Україні, Міністерства освіти та науки, місцевих органів управління у сфері освіти.
Основними результатами проекту "Громадські платформи освітньої реформи в Україні" впродовж 2007-2009 років визнані такі:

– проект об'єднав зусилля десятків шкіл України і низки освітніх інституцій Нідерландів, які створили цікаві інтелектуальні продукти;

–розроблено рекомендації "Сучасний підручник: перспективи розвитку і шляхи удосконалення", "Школа майбутнього, школа для майбутнього: розвиток школи на місцевому рівні", методичні рекомендації зі стратегічного планування розвитку сучасної школи та посібник з розвитку культури діалогу в освітніх установах. Всі ці документи є результатом зусиль багатьох освітян, вчених, керівників різних типів освітніх установ.

Заступник міністра МОН України, Тарас Фініков, який взяв участь у конференції відзначив, що  проект є  одним  з кращих взірців співпраці між освітніми структурами західної та східної Європи у межах європейського освітнього простору. Крім того у нідерландських освітян можна запозичити чудовий досвід управління школами в умовах фінансової самостійності,  планування роботи на далеку стратегічну перспективу, співпраці школи з комунальною локальною владою.

У 2010 році:

 В контексті  проекту проведено семінар директорів інноваційних навчальних закладів з теми «Філософія школи майбутнього» на базі Комсомольської загальноосвітньої школа І-ІІІ ступенів № 1 із поглибленим вивченням економіки і права.  Детальніше про семінар можна прочитати в спецвипуску журналу «Постметодика» № 1 за 2010 року: «Конструюємо школу майбутнього».

Проблемам розвитку школи присвячений ще один спецвипуск «Постметодики»: №3 за 2010 рік – «План розвитку школи», в якому надруковано статті директорів шкіл, які були учасниками українсько-нідерланського проекту «Громадські платформи освітніх реформ в Україні», перемогли в обласному конкурсі на кращий план розвитку навчального закладу.

Проведення у жовтні 2010 року на базі Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М.В. Остроградського  обласного форуму вчителів-апробаторів підручників – це також діяльність в контексті українсько-нідерландського проекту. Повний текст матеріалів, фоторепортаж з обласного форуму подається на сайті ПОІППО: http://www.ipe.poltava.ua (підрозділ – центр педагогічних інновацій та інформації).

У 2011 році:

Відбувається процес модернізації роботи навчально-виховних закладів за  допомогою укладання планів розвитку (наказ ГУОН від 19.01.2011 № 27 «Про створення планів розвитку загальноосвітніх і дошкільних навчальних закладів»).

Результати Проекту узагальнено у книгах «Школа успіху: уроки проекту „Громадські платформи освітньої реформи в Україні», «Освіта і Болонський процес: українсько-нідерландський проект  «Громадські платформи освітніх реформ  в Україні», чотирьох спеціальних випусках журналу «Постметодика» з тем планування розвитку школи та конструювання школи майбутнього.

  Більше дізнатися про проект «Громадські платформи освітніх реформ в Україні» можна на офіційному сайті проекту – http://www.upper.org.ua/index.html.

Відповідальний за зміст сторінки Сиротенко Г.О.
Останнє оновлення 20.02.2017

 

 

 

 

 


 Copyright © 2001-2017, Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського. Всі права застережені. 
Copyright © 2001-2017, Poltava Regional In-service Educator Training Institute. All rights reserved.