Система Orphus

Двухуровневое горизонтальное выпадающее меню

Обласні заходи, організовані кафедрою педагогічної майстерності

2016 рік

Тренінги в рамках проекту «Регіональні студії педагогічної майстерності» (Загальна кількість –16 тренінгів)

Інформаційна нарада «Про перші результати реалізації історико-краєзнавчого проекту «Історія освіти і науки Полтавщини» (23.12.2016)

Четверте засідання учасників Школи молодих учителів Полтавщини Педагогічне рандеву «Від мудрого наставника до творчого молодого вчителя» (16.12.2016)

Засідання науково-редакційної ради ПОІППО «Наукова екпертиза матеріалів, поданих районами, містами, об'єднаними територіальним громадами до т.6 «Освіта і наука»; «ПОЛТАВІКИ - Полтавської Енциклопедії» (08.12.2016)

Бліц-семінар до Дня місцевого самоврядування в Україні «Знати, щоб діяти: нові можливості для акивної учнівської молоді та вчительства»(07.12.2016)

Обласний тренінг «Професійне вдосконалення завідувачів та консультантів ПМПК» (25.11.2016)

Засідання СДГ «Використання елементів тифлопедагогіки у класах інклюзивного навчання» (10.11.2016)

Обласний тренінг «Школа інклюзивної освіти» (17.06.2016)

Нарада-консультація "Наукові засади підготовки та оформлення статей до т.6 "Освіта і наука" «Полтавіки - Полтавської Енциклоедії» (у рамках історико-краєзнавчого проекту «Історія освіти і науки Полтавщини») (09.06.2016)

Засідання науково-редакційної ради Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти з підготовки матеріалів шостого тому «Освіта і наука» «ПОЛТАВІКИ – Полтавської Енциклопедії» (20.05.2016)

Виїзне засідання П'ятої методичної студії «Міжрегіональна співтворчість шкіл новаторства Полтавщини та Кіровоградщини» (17.05.2016)

Обласний навчальний тренінг «Особливості розвитку та підтримки дітей аутичного спектру» (22.04.2016)

Обласний тренінг «Раннє виявлення та запобігання розвитку порушень зору у дітей молодшого шкільного віку» (30.03.2016)

Третє засідання Школи молодого вчителя Полтавщини «Комп'ютерно зорієнтовані технології у навчально-виховній діяльності вчителя» (28.03.2016)

«Використання елементів тифлопедагогіки у класах інклюзивного навчання» (26.02.2016)

 

2015 рік

Тренінги в рамках проекту «Регіональні студії педагогічної майстерності» (Загальна кількість –31 тренінг)

Круглий стіл до Дня місцевого самоврядування «Від самоврядування в школі до самоврядування в громаді» (02.12.2015)

Обласний тренінг «Професійне вдосконалення завідувачів та консультантів районних (міських) психолого-медико-педагогічних консультацій» (19.11.2015)

П'ята навчальна сесія "Підведення підсумків проектної діяльності"в рамках проекту «Сучасні інструменти підвищення якості освітньої діяльності: моніторингові, соціологічні, соціально-психологічні дослідження» (23.10.2015 )

Четверте засідання Полтавської регіональної школи новаторства керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників за темою «Відеокаст педагога-новатора» (30.10.2015)

Інструктивно-методична нарада «Про підготовку до реалізації історико-краєзнавчого проекту “Історія освіти і науки Полтавщини» у 2015-2016 рр.» (23.10.2015)

VІІ Полтавський обласний конкурс «Авторська збірка поезій школяра» (25.09.2015)

Друге засідання Школи молодого вчителя Полтавщини за темою «Інфоурок» (28.09.2015)

Перше засідання Школи молодих учителів Полтавщини «Урок – основна форма роботи вчителя: майстерність, спілкування, технології»(20.03.2015)

Обласний семінар «Психологічні особливості надання допомоги людям, що потрапили у кризову ситуацію» (03.03.2015)

Обласний науково-практичний семінар «Педагогічна майстерність учителя в роботі з учнями з девіантною поведінкою: організація виховного середовища» (24.02.2015 р.)

Четверта навчальна сесія "Укладання аналітичного звіту за результатами дослідження та презентація його результатів"в рамках проекту «Сучасні інструменти підвищення якості освітньої діяльності: моніторингові, соціологічні, соціально-психологічні дослідження» (10-11.02.2015)

Обласний тренінг «Організація навчально-виховного процесу для дітей, які потребують корекції психофізичного розвитку в умовах інклюзивного (індивідуального) навчання» (23.01.2015)

2014 рік

  1. Обласний семінар «Розвиток психологічної компетентності педагогічних працівників: профілактика професійного вигорання, розвиток саморегуляції» (27.11)
  2. Обласний тренінг  «Професійне вдоско­налення завідувачів та консультантів районних (міських) психолого-медико-педагогічних консультацій», модуль «Робота кон­сультанта психолого-медико-педагогічної консультації з батьками дітей з особливими освітніми потребами: психологічний аспект» (10-11.11)
  3. Обласний семінар «Розвиток психологічної компетентності педагогічних працівників на засадах особистісно орієнтованої освіти: розв’язання педагогічно складних ситуацій» (5.11)
  4. Обласний семінар «Організаційно-методичні засади навчально-виховного процесу дітей з особливими освітніми потребами у спеціальних класах ЗНЗ» (24.10)
  5. Третя методична студія Полтавської регіональної школи новаторства керівних, науково-практичних і педагогічних працівників післядипломної педагогічної освіти за темою «Створення банку інноваційного педагогічного досвіду» (30.09)
  6. Обласний семінар «Особливості виховної діяльності педагогів у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами та девіантною поведінкою в умовах ЗНЗ» (28.05)
  7. Обласний семінар «Принципи актив­ного навчання.  Гра «Cashflow» (10.04)
  8. Обласний семінар «Методика проведення економічної гри «Cashflow» (16.01)

 

2013 рік

–    Обласний науково-практичний семінар «Психологічна компетентність педагогічних працівників у сучасних умовах» (29.10) для заступників директорів з навчально-виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів.
–    два семінари польсько-українського проекту «Шкільна академія підприємництва 2»: 1-19 червня (ПУЕТ, Полтава) та 27-30 червня (ПОІППО, Полтава) за участю фахівців Польщі, Сумської та Чернігівської областей
–    Проведено VI обласний конкурс «Авторська збірка поезій школяра» (1.06.2013 р., ПОІППО ім. М.В. Остроградського).
Проведені проблемні курси для педагогічних працівників ВНЗ І–ІІ рівнів акредитації (5) на базі:
–    Полтавського нафтового геологорозвідувального технікуму Полтавського національного технічного університету імені Юрія Кондратюка з 08.01 по 18.01.2013 року;
–    Миргородського художньо-промислового коледжу імені М.В.Гоголя Полтавського національного технічного університету Імені Юрія Кондратюка з 04.02 по 15.02.2013 року;
–    Військового коледжу сержантського складу Військового інституту телекомунікацій та інформатизації Національного технічного університету України «Київський політехнічний інституту», м. Полтава з 18.03 по 29.03.2013 року;
–    Полтавський технікум харчових технологій Національного університету харчових технологій з 01.04 по 12.04. 2013 року;
–    Комсомольський політехнічний технікум з 17.06 по 27.06. 2013 року. 

2012 рік

Обласний фестиваль педагогічної майстерності «Золотий фонд уроків Полтавщини» (наказ ПОІППО ім. М.В. Остроградського від 20.11.2012 р. №338 (завантажити)). Учасники – педагогічні працівники Полтавської області.

Термін проведення – з 1 по 25 грудня 2012 року.

Завантажити матеріали учасників можете на сторінці Обласний фестиваль педагогічної майстерності «Золотий фонд уроків Полтавщини»

 

24 квітня - обласний науково-практичний семінар "Розвиток професійної компетентності в структурі педагогічної майстерності вчителя"

Для кого: керівники методичних об’єднань, вчителі, психологи, методистирайонних, міських методичних кабінетів. Місце проведення - ПОІППО ім. М.В. Остроградського.

Під час роботи семінару представлені результати досліджень обласних творчих груп із розробки концепції моделей ключових та професійних компетентностей педагогічного працівника, концептуальні засади та методологію Міжнародного освітнього проекту «Tuning» («Настроювання»).

Від ПОІППО виступили представники кафедр педмайстерності (Н.І. Білик, Ю.І. Калюжна, О.О. Новак), методики і змісту освіти (Л.Ф. Пашко), відділу методики виховання (В.Г. Чемшит).

Із числа запрошених учасників виступили: І.Д. Гончаренко, директор Полтавської ЗОШ І–ІІІ ст. №13 («Педагогічні дрібниці в аспекті компетентністної діяльності директора школи»), Є.А. Ленський, директор Полтавської ЗОШ І?ІІІ ст. № 7 імені Т. Г. Шевченка («Інноваційна діяльність директора школи в контексті компетентністно орієнтованої освіти»), Л. М. Костіна, заступник директора Полтавської ЗОШ І–ІІІ ст. № 7 іменіТ. Г. Шевченка («Структура професійної компетентності заступника директора з навчально-виховної роботи ЗНЗ»), В.П.Клименко, практичний психолог Березоволуцької ЗОШ І–ІІІ ступенів Гадяцького району («Психологічна компетентність вчителя як основа його педагогічної майстерності»), Г. О. Онекієць, вчитель української мови і літератури Новооржицької школи І–ІІІ ступенів Оржицького району («Розвиток професійної компетентності у становленні гармонійно розвинутої особистості в умовах профільної освіти»).

Вагомі тези науково-практичного семінару:

1.Процес удосконалення педагогічної майстерності повинен ураховувати відповідні концептуальні моделі професійної майстерності педагогічних працівників. Наприклад, моделі із такими структурами: а) загальнолюдські, загальнопедагогічні, предметні компетентності; б) гуманістична спрямованість, професійна компетентність, професійні здібності, педагогічна техніка (за І. А. Зязюном); в) ключові (інструментальні, міжособистісні, системні) та спеціальні фахові компетентності (за проектом «Tuning») тощо. Це дозволить максимально точно визначити, що саме і яким чином має піддаватися змінам у структурі професійної майстерності педагогічного працівника.

2.Для вдосконалення моделей професійної компетентності педагогічних працівників використовувати ключові принципи їхнього створення: залучення людей (учителі, адміністрація, діти, батьки, науковці і т. д.); надання інформації залученим людям; створення точних назв компетенцій, що піддаються вимірюванню.

 

3. У якості ресурсів удосконалення педагогічної майстерності можуть виступати: процес атестації, відгуки про роботу з боку громадськості, самоосвітня діяльність, упровадження рейтингової системи, соціально-психологічна, моральна, адміністративна та фінансова підтримка з боку адміністрації, розвиток індивідуальної філософії педагога, переконання у цінності власної праці.

4.Результати розробки моделей професійної компетентності педагогічних працівників можуть бути використані при проведенні атестації: опис освітньо-кваліфікаційних характеристик положення про атестацію буде уточнено відповідно до категорій (однозначність розуміння та вимірюваність) та узгоджено із моделями професійної компетентності, що мають бути орієнтирами процесу вдосконалення педагогічної майстерності.

 

5.Для подолання неузгодженості у розумінні понять «компетенція» та «компетентність» відправними для проведення подальших досліджень можуть бути прийняті такі визначення:

? компетенція – коло повноважень будь-якої організації, установи або особи. К. ? сукупність предметів відання, завдань, повноважень, прав і обов'язків державного органу або посадової особи, що визначаються законодавством;

? компетентність ? здатність кваліфіковано провадити діяльність, виконувати завдання або роботу. Містить набір знань, навичок і ставлень, що дають змогу особистості ефективно діяти або виконувати певні функції, спрямовані на досягнення певних стандартів у професійній галузі або певній діяльності; рівень володіння компетенцією. Компетентний – який має достатні знання в будь-якій галузі; який з чим-небудь добре обізнаний, тямущий, кваліфікований;

? компетентності ? динамічне поєднання знань, розуміння, навичок, умінь та здатностей, які разом роблять можливим компетентне виконання, або як частину кінцевого продукту навчального процесу. Включають у себе знання і розуміння (теоретичні знання з академічної дисципліни, здатність знати і розуміти), знання як діяти (практичне або операційне застосування знань у певних ситуаціях), знання як жити (цінності як інтегральний елемент сприйняття і співіснування з іншими у соціальному контексті);

? рівень компетентності – наявні результати, яких досягла людина у процесі навчання.

Із презентаційними матеріалами виступаючих усі бажаючі можуть ознайомитись на кафедрі педагогічної майстерності.

Кафедрою методики і змісту освіти підготовлено до видання збірник «Наукові записки ПОІППО : Моделі ключових та професійних компетентностей педагогічного працівника» (випуск 2, 180 с.), у якому представлено результати дослідження обласних творчих груп із розробки концепції моделей ключових та професійних компетентностей педагогічного працівника.

 

10-20 січня - проведено проблемні курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників для Полтавського будівельного технікуму транспортного будівництва на тему "Розвиток та саморозвиток творчого потенціалу педагога".

 

25 лютого - проведено ІІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з педагогіки та психології.

 

2011 рік

31 жовтня відбувся обласний конкурс "Авторська збірка поезії школяра" на базі ПОІППО ім.М.В.Остроградського. Мета конкурсу: виявлення обдарованих дітей, формування умінь і навичок літературної діяльності, підтримка талановитої молоді та творчої праці педагогів.

16 вересня на базі Миргородського центру естетичного виховання відбулась Міжнародна науково-практична конференція «Самоосвіта та розвиток емоційного інтелекту як фактор удосконалення педагогічної майстерності вчителя». У конференції взяли участь представники професорсько-викладацького складу кафедр ВНЗ України, Польщі, Вірменії, Австралійського Союзу, методисти ПОІППО, представники міських та районних відділів освіти Полтавської області, директори ЗНЗ та їх заступники, вчителі м. Миргорода. Всього - 130 осіб, з яких: 9 докторів наук та 3 докторанти, 29 кандидатів наук. Видано спецвипуск Всеукраїнського науково-практичного освітньо-популярного журналу «Імідж сучасного педагога» №8–9, 2011 року за темою «Самоосвіта та розвиток емоційного інтелекту дорослих», де вміщено статті 39 авторів.

Обговорено та прийнято рекомендації щодо проблем самоосвіти дорослих та розвитку емоційного інтелекту вчителя. рекомендації передано С.І. Болтівцю, доктору психологічних наук, професору, Голові Всеукраїнського координаційного бюро Міжнародної громадсько-державної програми «Освіта дорослих України», заступнику директора з науково-експериментальної та організаційної роботи Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України для поширення у наукових колах.

 

18-19 березня 2011 р. на базі ПОІППО відбувся обласний семінар-практикум «Проблеми оцінки ефективності та результативності заходів з формування здорового способу життя учнівської молоді». Учасники обговорили питання:

1.Особливості впровадження програми як системи виховної роботи на рівні області, району, міста.

2.Науково-методичні та інструментальніресурси програми.

3.Моніторинг ефективності та результативності: критерії та засоби вимірювання.

4.Методика організації моніторингу ефективності та результативності заходів, проектів.

 

27 лютого на базі ПОІППО відбувся ІІІ етап Всеукраїнської олімпіади з педагогіки і психології для учнів старших класів. Переможницею стала Кацаєва Ангеліна, учениця 11 класу ліцею № 11 м. Кременчука. Для учнів - учасників олімпіади, що одержали найбільшу кількість балів, з 14 по 18 березня проведено відбірково-тренувальні збори. Аліна стала учасницею IV етапу учнівської олімпіади у м. Києві, де виборола 13 місце.

 

2010 РІК

 

Семінари

Обласний семінар «Народні ремесла в родині»

30 вересня 2010 року на базі Державної спеціалізованої художньої школи-інтернат І-ІІІ ступенів «Колегіум мистецтв у Опішні» відбувся обласний семінар «Народні ремесла в родині». Мета семінару ? поширення, узагальнення та впровадження досвіду педагогічної технології «Школа-родина» у Полтавській області. Під час роботи розглянуто питання особливостей використання народних ремесел у родинно-сімейному вихованні, методичні підходи щодо складання родоводу.

Із актуальними проблемами виступили:

§Білик Надія Іванівна – кандидат педагогічних наук, доцент, завідувачка кафедри педагогічної майстерності ПОІППО із відеопрезентацією «Відновлені ремесла України» (український одяг, писанки України);

§Кваша Тетяна Ларіонівна, учитель початкових класів Якимівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Великобагачанського району на тему «Пізнаю світ через себе»;

§Бровко Інна Олександрівна, заступник директора з виховної роботи Пологівської ЗОШ І-ІІ ступенів Новосанжарського району на тему «Слід у житті лишає кожен свій»;

§Дашковська Наталія Петрівна, заступник директора з виховної роботи Селещинської ЗОШ І-ІІІ ступенів Машівського району із презентацією народної вишивки родини Артюх Катерини Пилипівни та її дочки Тертичної Валентини Василівни «…Вміє шити – вишивати і гарних пісень співати»

§Зубко Людмила Василівна, вчитель історії Хитцівської ЗОШ І-ІІ ступенів Гадяцького району із темою "Чебрецева батьківщина";

§Слинько Віра Іванівна, директор Чевельчанської ЗОШ І-ІІІ ст. Оржицького району на тему «Вишивка у наших родинах»;

§Сологуб Наталія Володимирівна, вчитель початкових класів Чапаєвської ЗОШ І-ІІІ ступенів Чутівського району ? «Диво-сад мрій» (Перетворення традицій вишивки в бісероплетіння);

§Шагановська Любов Іванівна, заступник директора з виховної роботи Лохвицької ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 – «Кольори долі у вишивках сестер Нестерових»;

§Савенко Наталія Іванівна, вчитель початкових класів Великобудищанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Диканського району ? «Виховна модель Великобудищанської школи-родини»;

§Удовиця Валентина Володимирівна, вчитель української мови та літератури загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 6 м. Комсомольська із темою «Презентація шкільного родинного клубу «Затишок»;

§Рясна Ольга Василівна, Землянківська ЗОШ І-ІІІ ступенів Глобинського району на тему «Вироби із солоного тіста»;

§Прокопенко Світлана Андріївна, практичний психолог, соціальний педагог Березоворудської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, Пирятинського району із темою «Народна майстриня, жінка із золотими руками – Педяш Галина Степанівна»;

§Біла Ольга Михайлівна, вчитель початкових класів Кам’янопотоківської ЗОШ І-ІІІ ступенів ? «Школа-родина»;

§Лесик Валентина Дмитрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Шенгурівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Кобеляцького району – «Родинне виховання».

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

обласного семінару учасників спеціальної дослідницької групи «Школа-родина»

1. Продовжити впровадження в педагогічну практику педагогічної технології «Школа-родина».

2. Спрямовувати педагогічні колективи ЗНЗ на підвищення рівня знань і вмінь учителів з питань родинно-сімейного виховання.

3. Підготувати компакт-диск із матеріалами за темою «Народні ремесла в родині» (2010).

4. Видати збірник «Навчитель» за темою «Школа-родина в дії» (2011).

5. Підготувати матеріал за темою «Виховна система в родині» (2011).

6. Із метою методичної допомоги використовувати: педагогічні журнали ПОІППО; навчальні посібники кафедри педагогічної майстерності.

Учасники семінару обмінялися своїми напрацюваннями, презентаціями, з якими можна ознайомитись на кафедрі педагогічної майстерності ПОІППО.

  

Обласний семінар «Стан і перспективи впровадження програми «Сприяння просвітницькій роботі «рівний – рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя» у Полтавській області»

 27 жовтня 2010 р. на базі Машівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів відбувся обласний семінар «Стан і перспективи впровадження програми «Сприяння просвітницькій роботі «рівний – рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя» у Полтавській області». У роботі семінару взяли участь 27 педагогів-тренерів. Мета семінару ? аналіз організаційних і методичних аспектів впровадження програми, перспектив її розвитку, особливостей супервізії просвітницьких заходів, що проводяться підлітками-інструкторами.

Семінар почався із виступу агітбригади підлітків-інструкторів Машівського району на тему «Що треба знати нам про СНІД, щоб вільним став від нього світ», після чого учасники обговорили питання психологічних та методичних аспектів проведення аналізу (супервізії) просвітницьких акцій. Цікавим стало ознайомлення та порівняння точок зору педагогів-тренерів і підлітків-інструкторів на мотиви, цілі, роль та особистісне значення участі один одного у просвітницьких заходах, особливості формулювання запитань підліткам-інструкторам у процесі бесіди.

Учасники проаналізували динаміку впровадження Програми у Полтавській області протягом 2001-2010 років, окреслили завдання на найближчий період – 2011 рік, серед яких – проведення принаймні одного обласного семінару на рік, а також відновлення зльотів підлітків-інструкторів. Одним із важливих висновків стало усвідомлення того, що за 10 років стали очевидними результати програми у життєвих виборах бувших учнів ? підлітків-інструкторів, що і нині власним прикладом утверджують здоровий спосіб життя. Відзначено, що за час діяльності Програми в її історії були як підйоми, так і спади, що відображає закономірності розвитку будь-яких систем, проте Програма має достатній актуальний ресурс і залишається однією з кращих освітніх технологій України та Полтавської області щодо формування відповідальної безпечної поведінки учнівської молоді віком від 10 до 18 років.

Учасники семінару висловлюють щиру подяку завідувачці Машівським районним методичним кабінетом Гулак Ірині Борисівні, директору Машівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів Гальченко Зої Валентинівні, методисту РМК, районному координатору Програми Мирошниченко Наталії Вікторівні, а також колективу школи за високий рівень організаційного забезпечення роботи семінару.

 

Відповідальний за сторінку Н.М.Токаренко
Останнє оновлення 18.02.2017

http://poippo.pl.ua/novyny-poippo-blohom/item/3212-istoriia-osvity-i-nauky-poltavshchyny-v-poltavskomu-oippo-startuvav-istoryko-kraieznavchyi-proekt

 


 Copyright © 2001-2017, Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського. Всі права застережені. 
Copyright © 2001-2017, Poltava Regional In-service Educator Training Institute. All rights reserved.