Вивчення біографічного досвіду вчителів-лідерів Полтавщини

Лідери освіти Полтавщини, переможці обласних конкурсів «Учитель року», 28 жовтня 2014 року зустрілися з освітянами Великобагачанського району та учасниками спеціальної дослідницької групи Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського «Філософія лідерства в освіті», які другий рік працюють над експериментальним впровадженням лідерських практик у шкільній освіті області.

Чергове засідання спеціальної дослідницької групи «Філософія лідерства в освіті», що відбулося на базі Великобагачанської ЗОШ І-ІІІ ст., відкрив проректор із наукової роботи Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім.М.В.Остроградського, доктор філософських наук, доцент Клепко Сергій Федорович, який наголосив на важливості лідерства для розвитку українського суспільства та необхідності розроблення моделей формування лідерської компетентності учнів і вчителів загальноосвітніх навчальних закладів Полтавщини.

Вітаючи учасників засідання, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри філософії і економіки освітиПОІППО Литвинюк Людмила Вікторівна, представила присутніх учителів-лідерів регіону – переможців обласного конкурсу «Учитель року» 2009-2013 рр. та висловила вдячність за їхню згоду розкрити своє бачення проблеми формування лідера в сучасній українській школі в контексті їхнього біографічного досвіду.

Учасниками засідання стали переможці обласних конкурсів «Учитель року»: Кіндякова Наталія Геннадіївна (2009), Головня Олена Володимирівна, Короткова Наталія Миколаївна, Демченко Олена Василівна (2011), Білан Оксана Григорівна, Лебедь Анатолій Іванович, Мисяк Людмила Іванівна (2012), Довгаль Оксана Петрівна, Юдіна Наталія Вікторівна (2013).

Педагоги розкрили переваги особистісно зорієнтованого уроку у формуванні лідерської компетентності учнів, використання інформаційно-комунікаційних технологій для підвищення мотивації школярів до вивчення англійської мови, інноваційні засоби розвитку соціокультурної та комунікативної компетенцій учня як важливої складової лідерської компетентності особистості.

Не залишилася поза увагою педагогів і проблема розвитку лідерства вчителів, зокрема, створення в навчальному закладі необхідних педагогічних умов для цього, дослідження впливу особистості вчителя на формування лідерських якостей учнів.

Освітяни Великобагачанського району представили власний досвід формування лідерської компетентності в школі.

Із учнями-лідерами, вчителями-лідерами району та їхніми здобутками ознайомив присутніх начальник відділу освіти, молоді та спорту Великобагачанської райдержадміністрації Кушнерик Сергій Валентинович

«Школа як простір для формування особистості» – назва презентації Великобагачанської школи з теми засідання. У своїх виступах директор закладу Марченко Лариса Михайлівна та педагоги школи Каленіченко Інна Миколаївна й Осовський Юрій Васильович показали шляхи формування творчої особистості в школі та розкрили власні погляди на вчителя нової формації.

Різноманітні свої досягнення продемонстрували й учні-лідери Великобагачанської ЗОШ.

На допомогу учасникам спеціальної дослідницької групи «Філософія лідерства в освіті» в роботі над їхніми індивідуальними розвідками укладено збірку матеріалів засідання, що містить інформацію про дослідницьку діяльність педагогів Полтавської області з проблеми формування лідерської компетентності в сучасній школі, розвиток лідерства у Великобагачанському районі та Великобагачанській школі зокрема, тези учителів-переможців обласного конкурсу «Учитель року» – учасників засідання.

Дослідження лідерства і розвиток лідерських практик в освіті тривають. На черзі презентація напрацювань і перші публікації членів СДГ.

Підготувала Л. Литвинюк