Система Orphus

Методичні кейси

 

Організація навчального процесу в початковій школі (2016-2017 н.р.)

Нормативні документи

Державний стандарт початкової загальної освіти
Наказ Міністерства освіти і науки України №948 від 05.08.2016 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»
Наказ МОН України №1009 від 19.08.2016 року «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 №1222»
Лист МОН України №1/3-148 від 24.03.2016 «Про відзначення 25-ї річниці незалежності України»
Лист МОН України №1/9-296 від 09.06.2016 «Про структуру 2016/2017 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів»
Лист МОН України №1/9-364 від 12.07.2016 «Про організаційно-методичні засади забезпечення навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2016/2017 навчальному році»
Лист Міністерства освіти і науки України №1/9-434 від 17.08.2016 «Про переліки навчальної літератури, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, для використання у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році»

Навчальні програми для початкової школи

Українська мова. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1–4 класи (ОНОВЛЕНО)
Літературне читання. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 2–4 класи (ОНОВЛЕНО)
Математика. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1–4 класи (ОНОВЛЕНО)
Інформатика. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 2–4 класів (ОНОВЛЕНО)
Природознавство. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1–4 класи (ОНОВЛЕНО)
Я у світі. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 3–4 класи (ОНОВЛЕНО)
Основи здоров’я. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1–4 класи (ОНОВЛЕНО)
Фізична культура. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1–4 класи (ОНОВЛЕНО)
Мистецтво. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1–4 класи (ОНОВЛЕНО)
Образотворче мистецтво. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1–4 класи (ОНОВЛЕНО)
Музичне мистецтво. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи (ОНОВЛЕНО)
Іноземні мови. Навчальні програми для 1–4 класів загальноосвітніх навчальних закладів та спеціалізованих шкіл (ОНОВЛЕНО)
Трудове навчання. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1–4 класи (ОНОВЛЕНО)

Методичні рекомендації

Методичні рекомендації щодо викладання у початковій школі у 2016/2017 навчальному році. Додаток до листа Міністерства освіти і науки України №1/9-437 від 17.08.2016 року
Опис ключових змін до навчальних програм (1–4 класи)

Нова школа

Л.Гриневич. Про навчальні програми. Що робити батькам, якщо вчитель не погоджується вчити по-новому
Л.Гриневич. Учителя должны выполнять рекомендации к новым программам
Юлія Горбань. 1 вересня 2016 року: абсолютно нова школа
Діана Куришко. Хобзей: дитина комплексує через страх зробити помилку
Уроки з усього світу

Перший урок у 2016/2017 н. р.

Лист МОН України №1/9-385 від 20.07.2016 «Про проведення 1 вересня 2016 року Першого уроку»

Романова Наталія Василівна

romanova

Романова Наталія Василівна, лаборант кафедри методики змісту освіти ПОІППО ім.М.В.Остроградського (з 2010 р.).

Освіта: Полтавський національний педагогічний університет іменіВ. Г. Короленка, факультет технологій та дизайну, спеціальність «Технологічна освіта».

Електронна адреса: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Коло наукових інтересів: художньо-технічне проектування дизайну, творча науково-дослідницька діяльність, теоретичні та практичні аспекти педагогічного спілкування.

Серединська Наталія Григорівна (КПМ)

Серединська Наталія Григорівна

Серединська Наталія Григорівна – кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри педагогічної майстерності

Освіта:
Полтавський національний педагогічний університет ім. В.Г. Короленка, природничий факультет за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Біологія. Психологія» (Спеціаліст), (2011). Управління навчальними закладами (Магістр) (2011). Аспірантка кафедри дошкільного виховання та початкової освіти (2011-2015).

Коло наукових інтересів:
Тема кандидатської дисертації «Здоров’язберігаюче виховання підлітків основної школи в навчально-виховному процесі», спеціальність 13.00.07 «Теорія і методика виховання».

Фахова діяльність:

Методист відділу національно-патріотичного виховання з питань виховання у дітей ціннісного ставлення до сім'ї, родини, людей та впровадження курсу за вибором "Сімейні цінності" з 2014 р., методист ЦППСР ПОІППО з питань психологічного супроводу навчально-виховного процесу у загальноосвітніх (у тому числі спеціалізованих інтернатах), дошкільних та позашкільних закладах, міжшкільних навчально-виробничих комбінатах, проблем профілізації та обдарованості (2011-2014 рр.). Учитель біології Нижньомлинської ЗОШ I-IIIст. Полтавського району (з 2009 р.).

Підвищення кваліфікаційного рівня:
Тренінг : «Smile For Ukraine» (Полтава вересень 2016)
Учасник міжнародних конференцій: “Самоосвіта та розвиток емоційного інтелекту як фактор удосконалення педагогічної майстерності вчителя” (Миргород, 2011); “Здоровьесберегающие технологии в образовательном пространстве” (Белгород, 2013), “Modern sociology and education” (Лондон, 2013); “Розвиток та саморозвиток педагогічної майстерності у сучасному просторі” (Полтава, 2015); “Освіта і здоров’я підростаючого покоління” (Київ-Чернігів, 2016). всеукраїнських: “Організаційно-педагогічні основи екскурсійної роботи вчителя природничих дисциплін” (Полтава, 2012); “Самоосвітня компетентність учасників освітнього процесу: актуальні питання теорія та практика” (Полтава, 2015); “Навколишнє середовище і здоров’я людини” (Полтава, 2011); “Навколишнє середовище і здоров’я людини. Упровадження здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховному процесі освітніх закладів” (Полтава, 2012); обласних: “Організація роботи практичного психолога щодо створення здоров’язбережного освітнього простору в ЗНЗ” (Полтава, 2013); обласного форумі батьківської громадськості (Полтава, 2015)

Громадська діяльність: член Всеукраїнської спілки вчителів і тренерів (ВСЕСВІТ)

Основні публікації:

2016

1. Козак Н. Г. Здоров’язбережувальне виховання підлітків / Наталія Григорівна Козак // Інформаційний збірник для директора школи та завідуючого дитячим садочком. – березень 2016 р. ‒ № 5‒6 (47). – С. 30‒119.

2015

1. Козак Н.Г. Виховання здорової особистості – пріоритетний напрямок шкільної політики / Наталія Григорівна Козак // Розвиток та саморозвиток педагогічної майстерності у сучасному освітньому просторі : тези доповідей Міжнародного форуму педагогічної майстерності (м.Полтава, 7-8 квітня 2015 року) / редкол. В. В. Зелюк (голова), Я. В. Сухенко, Н. І. Білик, З. В. Резніченко, І. О. Калініченко ; Полт. обл. ін-т ім.М.В.Остроградського. – Полтава : ФОП Гаража М.Ф., 2015. – 160 с.
2. Козак Н. Г. Проблема виховання дітей у сучасній сім’ї як невід’ємна складова навчально-виховного процесу (результати анкетування батьківської громадськості полтавської області) / Наталія Григорівна Козак // Науково-методичні записки ПОІППО: Самоосвітня компетентність учасників освітнього простору: актуальні питання теорії та практики. – 2015. – Випуск 7. – Полтава.: ПОІППО. – С. 56–58.
3. Козак Н. Г. Результати дослідно-експериментальної роботи щодо перевірки ефективності моделі здоров’язберігаючого виховання підлітків основної школи навчально-виховному процесі / Наталія Григорівна Козак // Міжнародній науковий журнал. – 2015. – № 8 – С. 44–47.
4. Козак Н. Г. Здоров’язбережувальне виховання підлітків / Наталія Григорівна Козак // Інформаційний збірник для директора школи та завідуючого дитячим садочком. – грудень 2015 р. ‒ № 23‒24 (44). – С. 30‒55.
5. Козак Н. Г. Моделювання здоров’язберігаючого виховання підлітків основної школи в навчально-виховномупроцесі / Наталія Григорівна Козак // Трансформаційні процеси сучасного суспільства : кол. моногр. / за ред. С. Терепищого, О. Яремчук, Р. Кордонського, К. Сигідуса. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – 268 с. – С. 117–125.
6. Козак Н. Г. Здоров’язберігаюче виховання підлітків: історична ретроспектива / Наталія Григорівна Козак // Імідж сучасного педагога. – 2015. – №3(152). – С. 66–68.
7. Козак Н. Г. Ціннісне ставлення до здоров’я як необхідна складова виховання підлітків в основній школі / Наталія Григорівна Козак // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету : зб. наук. праць. – Вип. 1. – Бердянськ : БДПУ, 2015. – С. 94–99.

2014

1. Козак Н. Г. Навчально-виховне середовище як фактор формування здоров’язберігаючих цінностей підлітків основної школи / Н. Г. Козак // Навколишнє середовище і здоров’я людини : Матеріали VІІІ Всеукр. науково- практичного семінару (11 грудня 2014 року м. Полтава). – Полтава : Астрая, 2015. – С. 155–157.

2013

1. Козак Н. Г. Психолого-педагогічні особливості сучасних підлітків у контексті формування здорового способу життя / Н. Г. Козак // Обрії. Науково- педагогічний журнал. – № 1 (36). – 2013. – С. 67–69.
2. Козак Н. Г. Дефиниция “здоровье” в педагогической литературе: многообразие научных подходов к содержанию и составляющим / Н. Г. Козак // Фундаментальные исследования. – № 10 (часть 6). – 2013. – C. 1356–1359.

2012

1. Козак Н. Г. Ефективність упровадження здоров'язбережувальних освітніх технологій (на прикладі ЗНЗ м. Кременчука та Кременчуцького району Полтавської області) / Наталія Григорівна Козак, Ірина Олексіївна Козак // Постметодика. – № 5 (108). – 2012. – C. 18–25.
2. Козак Н. Г. Саногенне мислення як складова здорового способу життя в процесі навчання підлітків / Наталія Григорівна Козак // Імідж сучасного педагога. – 2012. – №1(120). – С. 63–67.
3. Козак Н. Г. Роль медіа-освіти у формуванні здорової особистості у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів / Наталія Григорівна Козак // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. – Серія : Валеологія : сучасність і майбутнє. – № 1016. – Випуск 13. – С. 98–104.
4. Козак Н. Г. Здоров’язберігаюче виховання підлітків засобами медіаосвіти / Наталія Григорівна Козак // Освітні моделі та технології роботи соціального педагога : навч.-метод. посібник / [Гайдар М. В.; Іванова І. В.; Козак Н. Г. та ін.]; за ред. Я. В. Сухенко. – Полтава : ПОІППО, 2012. – 228 с. – С. 156‒165.
5. Козак Н. Г. Роль психічної складової у здоров’язберігаючому вихованні / Н. Г. Козак, Л. В. Малаканова // Навколишнє середовище і здоров’я людини : Матеріали VІ Всеукр. науково-практичного семінару (25‒26 вересня 2012 року м. Полтава). – Полтава : Астрая, 2013. – С. 202–205.

2011

1. Козак Н. Г. Особистісно орієнтована освіта як засіб формування гармонійно розвиненої здорової особистості / Н. Г. Козак, Л. В. Малаканова // Навколишнє середовище і здоров’я людини : Матеріали V Всеукр. науково- практичного семінару (29‒30 листопада 2011 року м. Полтава). – Полтава : Скайтек, 2012. – С. 259–262.
2. Козак Н. Г. Педагогічні ідеї Г. Ващенка щодо виховання здорової особистості в контексті розбудови держави / Н. Г. Козак // Навколишнє середовище і здоров’я людини : Матеріали V Всеукр. науково-практичного семінару (29‒30 листопада 2011 року м. Полтава). – Полтава : Скайтек, 2012. – С. 280–283.

Відповідальний за сторінку Н.Г. Серединська

Останнє оновлення 8.09.2016

Картка обліку об’єктів ППД: Наріжна Валентина Анатоліївна

 narizhna

1.Прізвище, ім’я, по батькові: Наріжна Валентина Анатоліївна

2. Рік народження: 1965

3. Освіта: вища (2)

4. Спеціальність за дипломом: 1) учитель російської мови і літератури, 2) психолог, практичний психолог в системі освіти.

5. Який навчальний заклад і коли закінчила: 1) ПДПІ ім..В.Г.Короленка,1986; 2) ХДПІ

ім. Г.С. Сковороди, 1993.

6. Педагогічний стаж: 29/22

7. Місце роботи, адреса, контактний телефон: центр практичної психології і соціальної роботи відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту Кременчуцької районної державної адміністрації , м. Кременчук, вул. Леніна, 14/23, (05366) 2-53-91 0939184568, 0507833810

Електронна адреса: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

8. Посада: директор центру практичної психології і соціальної роботи відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту Кременчуцької районної державної адміністрації.

9. Кваліфікаційна категорія: вища

10. Педагогічне, вчене звання, науковий ступінь: ---

11. Нагороди:-----

12. Проблема, над розв’язанням якої працює вчитель: Запровадження циклограм діяльності психологічної служби в практику діяльності практичних психологів і соціальних педагогів шляхом застосування інноваційних технологій.

13. Перелік друкованих робіт:за останні 3 навчальних роки (всі в електронному варіанті)

Бібліографічний опис розробки 2012-2013 н. р.

Анотація

1.

Наріжна В.А. «Фізіологічна готовність дитини шостого року життя до навчання у школі», - Кременчук: РЦППСР, 2012

Розробка містить матеріал, в якому систематизовано теоретичний та діагностичний матеріал щодо фізіологічної готовності дитини 5 років до навчання у школі

2.

Наріжна В.А. «Готовність дитини шостого року життя до навчання у школі», - Кременчук: РЦППСР, 2012

Розробка містить матеріал, в якому систематизовано теоретичний та діагностичний матеріал щодо готовності дитини 5 років до навчання у школі

3.

Наріжна В.А. «Соціально-психологічний супровід навчально-виховного процесу у світлі співпраці практичного психолога і соціального педагога. Спільна корекційна та прогностична діяльність», - Кременчук: РЦППСР, 2012

Розробка містить матеріал, в якому систематизовано теоретичний та діагностичний матеріал щодо соціально-психологічного супроводу навчально-виховного процесу у Кременчуцькому районі

4.

Наріжна В.А. «Соціально-психологічний супровід атестаційного процесу в Кременчуцькому районі», - Кременчук, РЦППСР, 2012

Розробка містить матеріал, в якому систематизовано теоретичний та діагностичний матеріал щодо соціально-психологічної діагностики педагогічних працівників, що атестуються та участі практичного психолога і соціального педагога в атестаційному процесі.

5.

Наріжна В.А. «Діяльність практичного психолога в консультпункті ЗНЗ по підготовці до школи дітей шостого року життя»

Розробка містить матеріал, в якому систематизовано теоретичний та діагностично-корекційний матеріал щодо соціально-психологічної діагностики дітей шостого року життя та підготовки їх до навчання у школі.

Бібліографічний опис розробки 2013-2014

Анотація

1.

«Використання психологом мікронавичок у процесі інтерв’ю»,- Кременчуцький р-н, 2014

Методичні рекомендації для психологів, що надають допомогу учасникам навчально-виховного процесу у зв’язку із складною соціальною ситуацією в країні.

2.

Наріжна В.А. «Соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу у світлі співпраці соціального педагога і соціального фахівця сільської ради. Спільна корекційна та прогностична діяльність», - Кременчук: РЦППСР, 2013

Розробка містить матеріал, в якому систематизовано теоретичний та діагностичний матеріал щодо соціально-педагогічного супроводу навчально-виховного процесу у Кременчуцькому районі

4.

Наріжна В.А. «Соціально-психологічний супровід навчально-виховного процесу в Кременцуцькому районі», - Кременчук, РЦППСР, 2014

Розробка містить матеріал, в якому систематизовано теоретичний та діагностичний матеріал щодо соціально-психологічної діагностики та коментарі до циклограми діяльності психологічної служби Кременчуцького району

5.

Наріжна В.А. «Психологічний супровід навчально-виховного процесу дітей шостого року життя в ДНЗ Кременцуцького району», - Кременчук, РЦППСР, 2014

Розробка містить матеріал, в якому систематизовано теоретичний та діагностичний матеріал щодо психологічної діагностики та коментарі до циклограми діяльності психологічної служби в старшій групі ДНЗ Кременчуцького району

Бібліографічний опис розробки 2014-2015 н. р.

Анотація

1

Соціально-психологічний супровід навчально-виховного процесу в ДНЗ та ЗНЗ району шляхом удосконалення фахового інструментарію та циклограм діяльності психологічної служби у співпраці з організаціями і установами, що займаються питаннями навчання, виховання та соціального захисту дітей за допомогою нових IT-технологій

Методичка містить основні циклограми діяльності психологічної служби Кременчуцького району в ЗНЗ та ДНЗ та основний інструментарій практичного психолога і соціального педагога

2

Методичні рекомендації для психологів, що надають допомогу учасникам навчально-виховного процесу у зв’язку із складною соціальною ситуацією в країні

В розробці описані окремі форми роботи з дітьми вимушених мігрантів

3

Методичні рекомендації для психологів, що надають допомогу психологам військкоматів в рамках мобілізації

В розробці описані форми роботи з мобілізованими за допомогою методики «Адаптивність 2000»

4

Методичні рекомендації для психологів, що надають допомогу учасникам навчально-виховного процесу з дітьми, що втратили батьків під час проведення АТО»

В розробці описані окремі форми роботи з дітьми, що втратили батьків під час проведення АТО

Картка обліку об’єктів передового педагогічного досвіду

Інформація про автора досвіду

Прізвище, ім’я, по батькові: Наріжна Валентина Анатоліївна

Рік народження: 1965

Освіта, рік закінчення: 1) ПДПІ ім. В.Г.Короленка,1986; 2) ХДПІ ім. Г.С. Сковороди, 1993.

Фах: 1) учитель російської мови і літератури, 2) психолог, практичний психолог в системі освіти.

Звання, нагороди: -----

Посада, місце роботи: директор центру практичної психології і соціальної роботи відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту Кременчуцької районної державної адміністрації

Електронна адреса: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Педагогічний стаж: 29/22

Інформація про методичного працівника, що узагальнював досвід

Прізвище, ім’я, по батькові: Cамойлюк О.М.

Посада, місце роботи: методист центру практичної психології і соціальної роботи ПОІППО

Інформація про досвід

Тема: «Особливості діяльності психологічної служби системи освіти на основі циклограм»

Мета: вивчити досвід роботи Наріжної В.А. з метою поширення його серед працівників психологічної служби системи освіти Полтавської області.

Короткий зміст досвіду:

  1. Розглянуто види роботи працівників психологічної служби загальноосвітнього навчального закладу, визначено зони компетенції соціального педагога та практичного психолога.

  2. Діяльність психологічної служби ЗНЗ розглядається на основі річної циклограми. Увага у цій моделі спрямована на: вивчення та визначення траєкторії розвитку учнів з девіантною поведінкою, організації сприятливого для них розвиваючого корекційного середовища; психологічний супровід педагогічних працівників, які атестуються.

3. Психолого-педагогічний супровід учасників навчально-виховного процесу має такі етапи: виявлення дітей (учнів) схильних до девіантної поведінки, оформлення соціального паспорту класу, навчального закладу. Діяльність соціального педагога та практичного психолога на виконання спільних завдань: визначення характеру проблем кожної дитини (у тому числі в сімейному оточенню), особливостей навчальних досягнень учня, стану психофізіологічного розвитку кожної дитини (діагностика психолога); визначення місця учня у класному колективі та вивчення характеру міжособистісних взаємин учнів; вивчення їх інтересів, здібностей, схильностей; супровід дитини в соціальному оточенні поза межами навчального закладу.

Основні показники результативності:

1. Має перспективи у подальшому застосуванні.

2. Систематизує обсяг роботи, який необхідно виконати впродовж року практичним психологам та соціальним педагогам навчальних закладів.

3. Допоможе працівникам психологічної служби у плануванні комплексного психолого-педагогічного супроводу всіх учасників навчально-виховного процесу.

 

Завантажити матеріали

 


 Copyright © 2001-2016, Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського. Всі права застережені. 
Copyright © 2001-2016, Poltava Regional In-service Educator Training Institute. All rights reserved.