Система Orphus

Обласні змагання інтелектуальної гри «Дебати» – це те, що допоможе досягти успіху

Кожного року у лютому-березні Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М.В.Остроградського організовує обласні змагання інтелектуальної гри «Дебати».

Вони відбуваються відповідно до Положення про обласні змагання інтелектуальної гри «Дебати», затвердженого наказом Департаменту освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації від 17.10.2017 № 385 «Про затвердження Положення про обласні змагання інтелектуальної гри «Дебати» та зареєстрованого в Головному територіальному управлінні юстиції у Полтавській області 20.10.2017 за № 301/2748.

У змаганнях беруть участь команди у складі трьох учнів 9-11 класів.

Обласні змагання інтелектуальної гри «Дебати» відбуваються в англомовному та україномовному треках за Всесвітнім форматом шкільних дебатів (Автори: Боярський Назарій, Наумов Сергій).

У ході гри одна команда аргументовано доводить певну тезу, а інша – опонує їй. Команди змагаються між собою в межах визначеної теми. Обов’язок обох команд кваліфіковано та в певних часових рамках представити свою позицію, власні аргументи «за» чи «проти».

Гру оцінює суддя (або колегія суддів), які визначають переможця в раунді, керуючись основами суддівства в дебатах (Автори: Боярський Назарій, Наумов Сергій).

Суддівська колегія складає суддівський протокол.

Головне завдання команд – переконати в своїй правоті саме суддів.

«Чому дебати не втрачають своєї популярності? Чим дебати захоплюють школярів?», – запитали ми в учасників змагань.

«Вони розвивають вміння швидко лаконічно презентувати свої думки. Вони адаптують до нестійких умов сучасного світу. Вони навчають комунікувати у суспільстві. І взагалі, якщо дебати увійшли у ваше життя, то це надовго. Оскільки ця гра не просто змінює нас, як людей. Вона дарує нам нові моменти, нове життя. Відкриває новий світ. Безумовно, той, хто пізнав нові обрії під назвою «Дебати», не зможе вже забути наданий йому урок. Дебати вчать бути толерантними, відстоювати свою думку та поважати думку інших», – відповіли учні.

Для впровадження технології «Дебати» рекомендумо прочитати посібники:

- Дебати: Навчальний посібник: методичні рекомендації щодо ведення дебатів. – К.: А.П.Н., 2001. – 102 с. http://www.cent.dn.ua/docs/manual_debate.pdf ,

- Навчання дебатів: Збірка матеріалів для керівників дебатних клубів та вчителів, які навчають дебатів і дискусії / Авт. – І Сущенко. – К.: А.П.Н., 2003. – 82 с. – Бібліогр.: с. 66, https://works.doklad.ru/view/PJUk54VbJTU/all.html .

Для створення дебатного клубу рекомендуємо використовувати програму «Дебати» (автор Масютіна М. Е.) «Схвалено науково-методичною комісією з позашкільної освіти Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України», протокол №2 від 29.06.2017 (лист Інституту модернізації змісту освіти від 18.07.2017 № 21.1/12-Г-400).

Відповідальна за зміст сторінки О.А.Красницька
Останнє оновлення 29.03.2018

 


 Copyright © 2001-2017, Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського. Всі права застережені. 
Copyright © 2001-2017, Poltava Regional In-service Educator Training Institute. All rights reserved.