Система Orphus

Події кафедри менеджменту освіти

 Міжнародні стандарти якості діяльності: люди, ідеї, досягнення

29 листопада 2013 р. кафедра менеджменту освіти Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського. провела обласний круглий стіл з теми «Міжнародні стандарти якості діяльності: люди, ідеї, досягнення» для учасників обласної мережі громадсько-активних шкіл.

Партнерство заради розвитку [ВІДЕО]

18 квітня 2013 року на базі Миргородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Панаса Мирного Миргородської міської ради кафедрою менеджменту освіти Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М.В. Остроградського було проведено обласний науково-практичний семінар «Партнерство заради розвитку громадсько активної школи».

Детальніше...

Формування компетентного учня

16 квітня 2013 року на базі Полтавської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №15 Полтавської міської ради пройшла управлінська практика директорів – слухачів курсів підвищення кваліфікації ПОІППО імені М. В. Остроградського.

Детальніше...

Особливості управлінської діяльності в малокомплектній сільській школі

9 квітня 2013 року кафедрою менеджменту освіти Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М.В. Остроградського та відділом освіти Полтавської районної державної адміністрації було проведено практичне заняття для директорів ЗНЗ І-ІІ ступенів – слухачів курсів підвищення класифікації «Особливості управлінської діяльності в малокомплектній сільській школі».

Детальніше...

«Творчість – пошук» - девіз педагогічного колективу Полтавської гімназії №33

19 лютого 2013 року на базі Полтавської гімназії № 33 кафедрою менеджменту освіти проведено практичне заняття з директорами загальноосвітніх навчальних закладів-слухачів курсів підвищення кваліфікації Полтавського ОІППО.

Детальніше...

Підвищуючи професіоналізм учителя, дбати про розвиток учня

"Підвищуючи професіоналізм учителя, дбати про розвиток учня," - саме ці слова є місією Полтавської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 11, на базі якої 14 лютого 2013 року було проведено управлінську практику для директорів загальноосвітніх навчальних закладів області – слухачів курсів підвищення кваліфікації ПОІППО з теми «Менеджмент науково-методичної та науково-експериментальної роботи школи».

Детальніше...

Захист портфоліо групи слухачів курсів–заступників директорів ЗНЗ області з навчально-виховної роботи

1 лютого 2013 року в Полтавському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти ім. М.В.Остроградського відбувся захист випускної роботи – портфоліо – групою слухачів курсів – заступників директорів ЗНЗ області з навчально-виховної роботи.

 Детальніше...

Управлінська практика слухачів курсів – заступників директорів шкіл області з теми «Науково-методична робота у школі: зв’язок теорії та практики»

31 січня 2013 року викладачами кафедри менеджменту освіти спільно з методичною службою м. Полтави проведено практичне заняття для слухачів курсів – заступників директорів ЗНЗ області з навчально-виховної роботи на базі методичного кабінету управління освіти виконавчого комітету Полтавської міської ради.

Детальніше...

Упровадження громадсько активної моделі управління школою

19 грудня 2012 року на базі Калашниківського НВК пройшло практичне заняття директорів загальноосвітніх навчальних закладів Полтавської області «Впровадження громадсько активної моделі управління школою». Мета заняття – поширення інноваційного досвіду роботи школи нового покоління з питань розбудови ефективної громадсько активної моделі управління.

Детальніше...

Управлінська практика слухачів курсів – заступників директорів шкіл з виховної роботи області на базі Жовтневого НВК

20 листопада 2012 року на базі Жовтневого навчально-виховного комплексу Решетилівської районної ради відбулося засідання круглого столу з теми «Модель виховної системи сучасного навчального закладу» для заступників директорів з виховної роботи ЗНЗ області, які перебувають на курсах підвищення кваліфікації в ПОІППО. У роботі заходу взяли участь 24 заступники директорів, працівники кафедри менеджменту освіти та районного методичного кабінету.

Детальніше...

 Тренінг для директорів і координаторів громадсько активних шкіл області з курсу «Міжнародні стандарти якості діяльності ГАШ»

2-3 листопада 2012 року на базі Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М. В. Остроградського відбувся тренінг з навчально-практичного курсу «Міжнародні стандарти якості діяльності громадсько активних шкіл».

Детальніше...

Управлінська практика слухачів курсів – директорів шкіл області на базі Селещинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

17 жовтня 2012 року відбувся семінар «Інноваційний розвиток творчої особистості керівника, вчителя та учня: досвід і практика», проведений для директорів загальноосвітніх навчальних закладів області, які перебувають на курсах підвищення кваліфікації в ПОІППО, на базі Селещинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Машівської районної ради. У роботі заходу взяли участь 18 директорів області, працівники кафедри менеджменту освіти, представники відділу освіти та методичного кабінету.

Детальніше...

Професійний діалог задля розвитку громадсько активної школи

Шлях до мирного співіснування і розбудови громадянського суспільства в Україні лежить через створення демократично керованої школи, яка співпрацює з батьками та місцевою громадою. Саме освіта, що проголошена рушійною силою прогресу, здатна сформувати національну свідомість, прискорити інноваційні процеси і, головне, забезпечити рівні можливості до підвищення якості життя.

Яка ж модель навчального закладу відповідає цивілізаційним викликам сучасного світу? Вважаємо, що громадсько активна школа, відкрита для діалогу та співпраці з владою, підприємствами, громадськими організаціями, батьками, всіма бажаючими долучитися до справи; орієнтована на вдосконалення і розвиток.

09 жовтня 2012 року з ініціативи ректора Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М.В. Остроградського Віталія Зелюка на базі Гребінківської ЗОШ І-ІІІ ступенів №4 відбувся районний науково-практичний семінар для керівників загальноосвітніх навчальних закладів «Громадсько активна школа – гарант розбудови демократичного суспільства» за участю начальника відділу освіти Гребінківської районної державної адміністрації Валентини Лисогор та працівників методичного кабінету.

За допомогою тренінгових технологій фасилітатори заходу, координатори Полтавської обласної мережі громадсько активних шкіл Світлана Королюк, Римма Гавриш і Тетяна Водолазська (кафедра менеджменту освіти) разом з учасниками семінару опрацювали  концептуальні засади діяльності громадсько активних шкіл та шляхи трансформації загальноосвітніх навчальних закладів в громадсько активні.

Написання проектів, передбачене програмою семінару, допомогло сфокусувати увагу присутніх на обговоренні наступних питань:

-          якою ми б хотіли бачити школу?;

-          де ми зараз відносно ідеалу?;

-          яким може бути наш особистий внесок в загальну справу?

Упевнені, що вдосконалення школи є завданням соціуму – батьків, громади, держави, співпраця між ними дозволить впевнено крокувати у майбутнє.

 

 

 

 

 

 

 

  

Підготувала Р. Гавриш

 

 Громадсько активна школа – гарант розбудови демократичного суспільства

18 вересня 2012 року з ініціативи ректора Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М.В. Остроградського Віталія Зелюка на базі Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №4 відбувся районний науково-практичний семінар для керівників загальноосвітніх навчальних закладів «Громадсько активна школа – гарант розбудови демократичного суспільства» за участю  начальника відділу освіти Гадяцької районної державної адміністрації Ігоря Лідового та директора Гадяцького науково-методичного центру Тетяни Смирнової.

Мета семінару:  популяризація світової освітньої інновації –  моделі громадсько активної школи, діяльність якої буде спрямована на утвердження демократичних ідеалів поваги до кожної людини та її прав на участь у справах громади, пошук шляхів забезпечення якості освітніх  послуг через залучення батьків та громади для перетворення школи у культурно-просвітницький центр округу.

Фасилітатори  заходу, ректор Віталій Зелюк та координатори Полтавської обласної мережі громадсько активних шкіл Світлана Королюк,  Римма Гавриш і Тетяна Водолазська  (кафедра менеджменту освіти), окреслили стратегію розвитку громадсько зорієнтованої освіти в регіоні, проінформували про досягнення громадсько активних шкіл області. За допомогою тренінгових вправ учасники семінару опрацювали  концептуальні засади, шляхи та технології трансформації загальноосвітніх навчальних закладів в громадсько активну школу.

У підсумку учасники  районного науково-практичного семінару ухвалили рекомендації:

·           забезпечувати шкільне управління з урахуванням гро­мад­ської думки, сприяти підтримці суспільно значущих громадських ініціатив;

·           впроваджувати освітню філософію, яка лежить в осно­ві діяль­ності громадсько активних шкіл;

·           налагоджувати партнерські стосунки між школами та ресур­сними центрами, що існують у громаді;

·           залучати батьків та мешканців до вирі­шення соціальних та інших проблем, що існують у школі та у громаді;

·           розширювати послуги на базі школи, стимулювати ви­ник­­нення інноваційних освітніх програм.

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала Р. Гавриш

Компетентний менеджер: кластер лідерства

На замовлення відділу освіти Котелевської райдержадміністрації викладачами кафедри менеджменту освіти Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М.В. Остроградського  Р. Л. Гавриш і Т. В. Водолазською було підготовлено і проведено 22 березня 2012 року на базі Котелевської гімназії №1 імені С. Ковпака семінар-тренінг з теми «Компетентний менеджер: кластер лідерства» для заступників директорів шкіл, завідуючих дошкільних навчальних закладів та методистів районного методичного кабінету.

Мета: роз’яснити сучасні погляди науковців та практиків на феномен лідерства; сприяти чіткому розумінню ключових понять; поглибити знання про лідерство та його практичне застосування; навчити формувати лідерські якості та професійні навички.

Програмою семінару-тренінгу було передбачено обговорення наступних питань:

-          компетентний менеджер і ефективність роботи закладів освіти;

-           інтегрована модель кластера лідерства;

-          модифікація моделі Д. Колба у визначенні стилів лідерства.

Обрана для семінару тема викликала інтерес присутніх.Учасникам семінару-тренінгу через форми активного навчання (робота в групах, мозкова атака, рольова гра та інші) були створені умови для розвитку компетенцій «я-образ» і «я-концепція». Відпрацьовувалися ситуації як індивідуальні стильові характеристики особистості впливають на ефективність виконання конкретного завдання в системі організаційної взаємодії.

За результатами роботи учасники прийшли до висновку, що управлінське лідерство повинно встановлюватися не відповідно до формальної влади та статусу керівника, а на підставі його компетентності. Розвиток лідера слід сприймати як інвестуванням у людський капітал задля формування міжособистісної взаємодії, а розвиток лідерства – інвестуванням у соціальний капітал з метою співпраці у межах організації та інших соціальних системах.

 Р.Л.Гавриш

Т.В.Водолазська

 

 

 

____________________________________________________________

 

З метою розширення обласної мережі громадсько активних шкіл 28 лютого  2012 року на базі Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського відбувся обласний науково-практичний семінар «Громадсько активна школа як освітній заклад майбутнього». Його учасниками стали керівники і педагоги шкіл області, які звернулися з клопотанням про навчання за програмою «Організація та розбудова громадсько активних шкіл» і включення їх в Полтавську обласну мережу. Підготували та провели семінар викладачі кафедри менеджменту освіти Гавриш Римма Леонідівна та Водолазська Тетяна Володимирівна.

З вітальним словом до присутніх звернувся ректор інституту Віталій Володимирович Зелюк. Він підкреслив, що сучасна школа вимагає змін не тільки у підходах щодо викладання навчальних предметів, а й у самій організації роботи шкільної громади, що передбачає тісну співпрацю педагогів, учнів, батьків. Проблеми будь-якого навчального закладу мають стати спільними для всіх членів спільноти. Тільки творча співпраця школи та громади може виплекати культуру індивідуальної та колективної суспільної відповідальності й закласти міцні основи громадянського суспільства.

Робота семінару проходила за трьома напрямами:

- що таке громадсько активна школа;

- як трансформувати традиційну школу в громадсько активну;

 - навіщо розбудовувати громадсько активну школу.

Учасники опанували концептуальні засади громадсько активної школи, принципи та шляхи розбудови цієї інноваційної моделі, що допоможе зорієнтуватися в швидкоплинному освітньому просторі та зрозуміти сучасні тенденції реформування шкільництва. Вони отримали методичні матеріали, підручник та спеціальний випуск часопису «Освіта Полтавщини» для  реалізації програми та навчання педагогічних колективів.

Важливим результатом семінару є об’єднання освітян Полтавщини у справі розвитку сучасної української школи. Саме напередодні Міжнародного дня громадсько активних шкіл Полтавська обласна мережа збільшилася на тринадцять шкіл і тепер становить сорок освітніх закладів, які обрали шлях поліпшення якості діяльності на інноваційній основі.

 

Р.Л.Гавриш

Т.В.Водолазська

 


 Copyright © 2001-2019, Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського. Всі права застережені. 
Copyright © 2001-2019, Poltava Regional In-service Educator Training Institute. All rights reserved.