Система Orphus

Події кафедри філософії і економіки освіти (1997 - 2011)

ПОДІЇ КАФЕДРИ ФІЛОСОФІЇ І ЕКОНОМІКИ ОСВІТИ (1997 - 2011)

25-26 листопада 1997 р. – кафедрою було організовано і проведено Міжнародну науково-практичну конференцію "Педагогічна практика і філософія освіти". Серед основних питань, що розглядались учасниками конференції – теоретичні та практичні аспекти взаємодії сучасних філософських та .науково-педагогічних підходів у галузі освіти та виховання; напрями пошуку нових можливостей розвитку системи освіти та шляхи співробітництва навчальних закладів різних профілів; актуальні філософські питання реформування системи нашої освіти. За матеріалами конференції видано науковий збірник.

У 2000 році за фінансової підтримки Агенції США з міжнародного розвитку (USAID) інститутом організовано семінар для учителів права «Права людини та основні свободи у судовому процесі: конституційний і міжнародний аспекти». З 2001 року у 35 школах області проведено трьохрічну апробацію підручника “Громадянська освіта” у 9-11 класах. З 2003 року ще в 30 ЗНЗ області викладається курс “Ми – громадяни України”. Напередодні навчального року учні області безкоштовно отримали підручників загальною вартістю 35000 грн. від Трансатлантичного проекту “Освіта для демократії України”. Для викладачів курсу “Громадянська освіта” організовані курси, семінари.

У 2001-2002 рр. Обласним методичним центром шкільної економічної та бізнес освіти було проведено семінари з прикладної економіки за програмою американської організації Джуніор Ечівмент (26-30 листопада 2001 р. на базі ПОІППО; 18-19 квітня 2002 р. – на базі Полтавської аграрної академії). Семінари стали важливою частиною професійної підготовки учителів загальноосвітніх шкіл Полтавщини до викладання прикладної економіки, давши їм змогу отримати цінну теоретичну інформацію, практичні навички та методичні матеріали – підручники, збірники завдань, дискети з комп’ютерними економічними іграми, методичні рекомендації щодо їх проведення.

2004 року спільно з Центром освітньої політики (Львів) було розпочато українсько-польський освітній проект “Підвищення якості роботи шкіл в Україні”. 26 лютого відбувся перший семінар “Самооцінка роботи школи. Впровадження змін”. У його роботі взяли участь тренери Центру освітньої політики зі Львова Лілія Гриневич та Павло Хобзей, координатор проекту в Україні Олег Процак, представники Товариства викладачів-тренерів з Варшави Анджей Пери та Агнєшка Лєвандовська. Семінар дав директорам шкіл та керівникам відділів освіти Полтавщини інструментарій, за допомогою якого можна покращити роботу в школі, заохотив їх розпочати процедури самооцінювання школи. Учасники отримали цінні методичні матеріали: порадник “Самооцінювання роботи школи”, у якому пропонується нова, адаптована до умов України модель оцінювання якості роботи школи, укладена робочою групою Центру освітньої політики на основі матеріалів з книги польських дослідниць Ірени Дзежговскої та Марії Каліновскої “Вимірювання якості роботи ліцею”, а також містяться результати проведеного дослідження у школах Львова, дискети з програмним забезпеченням, яке зможе полегшити їхню обробку; циклограму планування, карту плану розвитку школи; також тест “Уміння впроваджувати зміни”. У травні відбувся наступний семінар в рамках цього проекту – “Школа, що керує знаннями”.

 


Матеріали семінару «Самооцінка роботи школи. Впровадження змін» (2004 р.)

20-21 травня 2004 року за підтримки Міжнародного фонду „Відродження” було проведено семінар „Зміст шкільної освіти у контексті європейської та євроатлантичної інтеграції”. Організаторами також виступили: Управління освіти і науки Полтавської облдержадміністрації; Наукова секція “Фундаментальні проблеми безперервної освіти” Північно-Східного наукового центру НАН і МОН України; Проект “Мережа освітньої політики” Міжнародного фонду „Відродження”. Підчас роботи семінару учасниками з’ясовувалось, що являє собою трансформація змісту загальної середньої освіти у європейських вимірах, було розроблено план експертизи навчальної літератури, системи її розробки, апробації і видання та започаткувати роботу аналітично-експертної групи з навчальної літератури та підручників “Мережі освітньої політики" МФВ. Семінар сприяв встановленню співпраці ПОІППО з Північно-Східним науковим центром НАН і МОН України та формуванню в Полтавській області регіональної групи експертів навчальної літератури.

У квітні 2004 р. було проведено Міжнародний семінар „Методика інтегрованого навчання економіки в початковій школі”.
У травні 2005 р. взято участь у підготовці Всеукраїнського форуму працівників освіти "Турбота про вчителя – надія на майбутнє" (м.Полтава, 24 травня 2005 р.). 24-25 травня 2005 р. спільно з Мережею освітньої політики Міжнародного фонду “Відродження” та Центром освітньої політики (м. Львів) за підтримки Міжнародного фонду “Відродження” та “Фонду сприяння демократії” Посольства США в Україні було підготовлено і проведено Всеукраїнську конференцію освітніх НДО „Державно-громадське управління освітою: порядок денний для третього сектору”.
У 2004-2005 рр. ПОІППО взяв участь у проекті „Рівний доступ до якісної освіти” (замовники – МОН, Світовий банк, співвиконавці – проф. А.Крісан\ Prof.Dr. Alexandru CRISAN, Senior Education Specialist, International Consultant to the World Bank, OECD, Asian Development Bank, UNESCO, місцевий консультант – к.ф.н., доц. Клепко С.Ф.). Мета проекту – визначення вимог до укладання нових навчальних програм та виготовлення підручників.

22 грудня 2005 р. за фінансової підтримки Посольства США в Україні інститутом було проведено Всеукраїнську конференцію „Американська філософія освіти очима українських дослідників». Її організаторами також виступили Управління освіти і науки Полтавської ОДА та Наукова секція “Фундаментальні проблеми безперервної освіти” Північно-Східного наукового центру НАН і МОН України. Метою конференції стало об'єднання зусиль українських учасників програм обмінів та стажування, що фінансуються урядом США, інших дослідників України в узагальненні теоретичного і практичного досвіду сучасної американської філософії освіти та донесенні його до учасників демократичних перетворень в освіті України у формі практичних рекомендацій з вирішення проблем освіти. За матеріалами конференції видано науковий збірник.

 


Пленарне засідання конференції «Американська філософія освіти очима українських дослідників» (2005р.).


8 грудня 2006 року на базі кафедри було проведено всеукраїнський семінар «Економіка освіти і освітня діяльність», метою якого стало дослідження сучасних концепцій економіки освіти, її досягнень як наукової дисципліни, пошук підходів до визначення економічних вимірів освіти у сучасному суспільстві. За матеріалами семінару видано збірник тез і розроблено рекомендації.

У 2007 році у рамках українсько-нідерландського проекту "Громадські платформи освітніх реформ в Україні" (за підтримки програми «МАТРА» Міністерства закордонних справ Королівства Нідерланди та Міжнародного фонду "Відродження") на базі кафедри було проведено наступні заходи: 27-28 квітня та 18-19 червня – два дводенних тренінги за участі тренерів з Нідерландів Р.Міоха та А.-Я. Крікке з теми: «Підготовка конвенцій та діалог з органами влади та громадськістю» (підтема «Підручники»), 18-19 вересня – обласну науково-практичну конференцію на тему «Український шкільний підручник: перспективи діалогу громадськості і влади». У конференції взяли участь Р.Міох, А.-Я. Крікке, координатор проекту, радник директора Міжнародного фонду "Відродження" Г.В.Касьянов, керівники шкіл, вчителі, учні, методисти з бібліотечних фондів районних методкабінетів, методисти ПОІППО.

У 2008 році у рамках цього ж проекту 11-12 квітня було проведено тренінг з теми «Школа майбутнього». У результаті тренінгу підготовлено фасилітаторів з кола 25 освітян – працівників Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, районних методкабінетів, директорів шкіл. 25-26 вересня в рамках проекту спільно з обласним ліцеєм-інтернатом для обдарованих дітей із сільської місцевості ім. А.С. Макаренка проведено регіональну конференцію «Школа майбутнього: мрія, образ, проект…», в якій взяли участь вчителі, практичні психологи, директори шкіл області, науковці, методисти та завідуючі відділами, а також тренери Міжнародного центру вдосконалення шкільництва (Нідерланди) Роберт Міох та Альберт-Ян Крікке (загальна кількість учасників – 40 чоловік). На основі підсумків конференції і тренінгів укладено збірник «Як наблизити сучасну школу до параметрів «Школи майбутнього». Завершальним етапом проекту у 2008 році стала участь полтавської делегації у роботі Національної конференції «Школа майбутнього, школа для майбутнього: розвиток школи на місцевому рівні», що проходила 14 листопада на базі Університету менеджменту освіти (м.Київ).


Учасники конференції «Школа майбутнього: мрія, образ, проект…» (2008 р.)

З метою розробки та обґрунтувати моделі методичної системи навчання учителів різних предметів основам інформаційно-комунікаційних технологій відповідно до стандартів ЄС 18-20 листопада 2008 р. кафедрою (спільно з відділом природничо-математичних дисциплін) було проведено Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Комп'ютерна грамотність вчителів з точки зору стандартів ЄС», за наслідками якої видано збірник матеріалів.

2009 рік для кафедри позначився завершенням роботи у рамках проекту «Громадські платформи освітніх реформ в Україні». На цьому завершальному етапі діяльність колективу була спрямована відразу у кількох напрямках:

27-28 лютого та 27-28 березня 2009 року спільно з центром педагогічних інновацій та інформації і кафедрою менеджменту було проведено два етапи тренінгів «Планування розвитку сучасної школи», присвячених плануванню розвитку шкіл. Внаслідок тренінгів розроблено методичні матеріали зі створення програми розвитку школи, опрацьовано документи щодо стратегічного розвитку освіти, визначено характеристики ефективної школи, принципи створення плану розвитку школи, розглянуто різні моделі роботи освітніх установ. Учасники проекту ознайомилися із процедурами оцінювання якості роботи школи, з’ясували такі питання як якість, критерії якості, інструменти вимірювання якості роботи школи, алгоритм проведення самооцінки якості роботи школи, обробка результатів оцінювання якості роботи школи та методи колективної генерації ідей.

10-21 травня учасники проекту здійснили навчальний візит до Королівства Нідерланди, за результатами якого видано спеціальний випуск журналу «Постметодика» («ONDERWIJS – Нідерландська освіта». – Полтава, 2009. – 104 с).

30 червня – 2 липня з метою поширення діяльності громадських платформ на інші області України було проведено тренінг для фасилітаторів-експертів з Харківської, Сумської, Дніпропетровської і Черкаської областей України з теми: “Діалог в освіті: порозуміння, співпраця, зміни”.

21-22 вересня було проведено Міжнародну регіональну конференцію “План розвитку сучасної школи: діалог, менеджмент, педагогіка”, в якій взяли участь найактивніші учасники проекту, переможці обласного конкурсу з розроблення планів розвитку, а також представники Міжнародного фонду «Відродження», тренери Міжнародного центру вдосконалення шкільництва Р.Міох та А.-Я.Крікке (Нідерланди) та представники місцевих органів влади П.В.Ворона, В.І.Мирошниченко, А.І.Бардаченко. На конференції було презентовано найкращі плани розвитку шкіл, розроблені учасниками директорами Полтавської області, підведено підсумки трьохрічної діяльності проекту «Громадські платформи освітніх реформ в Україні» у регіоні. Завершальним етапом проекту стала участь полтавської делегації у роботі Національної конференції «Стратегічне планування розвитку сучасної школи: діалог, менеджмент, педагогіка», що проходила 26 листопада (м.Київ).

У 2010 році особливе значення у спектрі організаційно-методичної діяльності кафедри зайняла проблема планування інноваційного розвитку сучасного навчального закладу. Із метою стимулювання продуктивних змін в освіті регіону, а також на продовження і реалізацію ідей українсько-нідерландського проекту «Громадські платформи освітніх реформ в Україні» (2007-2009 рр.) кафедрою спільно з центром педагогічних інновацій та інформації було проведено обласний семінар для директорів інноваційних навчальних закладів області з теми: «Філософія школи майбутнього» (м. Комсомольськ, 25 березня 2010 р.), на якому було обговорено питання  планування діяльності і модернізації сучасної української школи та існуючі проблеми наближення її до нових вимог і стандартів. Результатом роботи семінару стала розробка методичних матеріалів з планування діяльності навчального закладу та рекомендації, спрямовані на оптимізацію та прояснення «програми дій» директора у формуванні моделі «школи майбутнього».

Проблеми оптимізації навчального процесу були розглянуті також на обласному форумі вчителів-апробаторів підручників «Удосконалення шкільних підручників: практика, філософія і економіка освіти», що проводився 21 жовтня 2010 р. на базі ПОІППО. Підсумком роботи форуму стало прийняття резолюції, яка визначила шляхи покращення якості підручників: налагодження експертизи їх якості, навчання авторів, експертів, активне залучення учителів-практиків до написання підручників та їх критичної апробації, аналіз досвіду зарубіжних авторів та видавництв, матеріальне стимулювання авторів тощо. 

У 2011 році кафедрою було вивчено та актуалізовано досвід учителів-лідерів Полтавщини з формування лідерської компетентності учнів у ході науково-практичного семінару «Формування лідерських компетентностей в інноваційному суспільстві: експеримент і практика» (24.03.2011 р.) на базі Кременчуцького ліцею № 11, педагогічний колектив якого під науковим керівництвом кафедри філософії і економіки освіти проводить експериментальну роботу з теми «Формування лідерських компетентностей учня та вчителя для життя в інноваційному суспільстві», розробляючи структурно-змістову модель формування лідерської компетентності школярів. Кафедра підготувала рукопис навчального посібника «Формування лідерських компетентностей для життя в інноваційному суспільстві», де подаються пояснення ключових термінів і визначаються основні завдання експериментальної роботи з формування лідерів серед учнів і вчителів.

Із метою забезпечення ефективної діяльності навчальних закладів у сучасних умовах фінансування та розвитку економічної компетентності працівників освіти різних ланок 27 квітня 2011 року на базі Шишацької обласної гімназії-інтернату для обдарованих дітей кафедрою було проведено обласний науково-практичний семінар «Навчання в школі і економіка освіти». Основними проблемами, що обговорювалися на семінарі, стали економічні аспекти розроблення програм та фінансових стратегій розвитку навчального закладу, моделі та практика фінансування й залучення позабюджетних коштів, нова модель трудових відносин у системі загальної середньої освіти та визначення індикаторів розвитку шкільної освіти. По закінченні роботи та ухваленні рекомендацій семінару учасникам було вручено сертифікати та подарунки – книжки «Шкільний бюджет», надані Міжнародним фондом «Відродження».

 

 

 

 

 

 

 

Відповідальна за зміст сторінки Т.О.Бондар

Останнє оновлення 09.04.2012

 

веб-адреса цієї сторінки: http://www.ipe.poltava.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=791&Itemid=791


Зв'язатися з веб-майстром. Останнє оновлення:  05 квітня 2012 року. Send comments to webmaster Last update:  05 april 2012
Copyright © 2001-2012, Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського. Всі права застережені. / Copyright © 2001-2009, Poltava Regional In-service Educator Training Institute. All rights reserved.
Історія Співробітники Події Науково-дослідницька діяльність Публікації Супутники Партнери 
 Спецкурс «Філософія освіти та інформаційні технології»

 


 Copyright © 2001-2019, Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського. Всі права застережені. 
Copyright © 2001-2019, Poltava Regional In-service Educator Training Institute. All rights reserved.