Система Orphus

Події відділу дошкільної, початкової та спеціальної освіти

ВІДДІЛ ДОШКІЛЬНОЇ, ПОЧАТКОВОЇ ТА СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ

Проблема: формування професійної компетентності працівників дошкільної, початкової, спеціальної та інклюзивної освіти у відповідності зі світовими стандартами, розвиток їхньої творчості, удосконалення педагогічної майстерності, підвищення інтелектуального і загальнокультурного рівня.

 

 

Директори шкіл-інтернатів області обговорили проблеми профільного навчання

16 квітня 2013 року на базі Полтавської спеціалізованої школи-інтернату №2 І-ІІІ ст. ім. Н.К. Крупської Полтавської обласної ради відбувся обласний семінар-практикум «Організаційно-методичні засади впровадження профільного навчання в умовах школи-інтернату».

Детальніше...

На Полтавщині стартував Всеукраїнський конкурс «Вихователь року»

З 18 по 22 березня 2013року на базі Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М.В. Остроградського проходить перший (відбірковий) етап ІІ туру (обласного) Всеукраїнського конкурсу «Вихователь року», мета якого підвищення статусу педагогічних працівників системи дошкільної освіти, створення можливостей для самореалізації і розкриття творчого потенціалу вихователів дошкільних навчальних закладів.

Детальніше...

Проведення курсів з питань інклюзивного навчання

Впровадження інклюзивної освіти в нашій країні зумовило потребу у підготовці педагогів до роботи в інклюзивному освітньому середовищі та необхідності введення у систему підвищення кваліфікації проблемних курсів з основ інклюзивної освіти.

Детальніше...

 

Всеукраїнський семінар-практикум «Особливості формування інклюзивного освітнього середовища у загальноосвітньому навчальному закладі»

  9 жовтня 2012 року на базі Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського відбувся Всеукраїнський семінар-практикум «Особливості формування інклюзивного освітнього середовища у загальноосвітньому навчальному закладі»

Читати далі...

ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ УЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

         18 – 19 квітня 2012 року на базі методичного кабінету Лохвицького району відбувся обласний семінар-практикум методистів РМК, ММК з питань початкової освіти на тему «Професійна компетентність учителя початкової школи. Готовність до впровадження нового Держстандарту початкової загальної освіти». У роботі семінару взяли участь  Батрак М.В, заступник голови Лохвицької райдержадміністрації, яка розповіла про діяльність владних структур району щодо вирішення проблем освіти; Момот О.М., начальник відділу освіти Лохвицької райдержадміністрації, Папірненко О.І., головний спеціаліст з питань діяльності ЗНЗ та Савинська Т.І., завідувачка районним методичним кабінетом, розкрили стратегічні напрямки  діяльності відділу освіти та методичного кабінету.

         Учасників семінару радо зустрічали у Червонозаводській ЗОШ  І-ІІІ ст. №1 та у Лохвицькій гімназії №1, де вчителі початкових класів цих навчальних закладів презентували власний досвід роботи, ділилися інноваційними ідеями, напрацюваннями, досягненнями.

         Актуальне питання наступності в роботі дошкільної та початкової ланок освіти, використання  інноваційних технологій в діяльності дошкільників висвітлив Дроб’язко О.В., завідувач ДНЗ «Теремок» м.Червонозаводського.

         По завершенню семінару відбулося засідання Круглого столу із зазначеної проблеми, на якому було підведено підсумки, обговорено нові нормативні документи, що регламентують роботу початкової школи, та прийнято методичні рекомендації.

Детальніше...

 

Постійний семінар-тренінг «Школа інклюзивної освіти»

17 лютого 2012 року

 Із метою покращення адаптації та соціалізації дітей з особливими освітніми потребами у навчальних закладах  Полтавській області та розвитку інклюзивної компетентності працівників освіти різних ланок 17 лютого 2012 року на базі Полтавського  обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського відбувся постійно діючий  семінар-тренінг «Школа інклюзивної освіти».

У тренінгу взяли участь 25 педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють з дітьми із особливими освітніми потребами.

Під час тренінгу учасники ознайомилися з наступними темами:

Особливості розроблення індивідуального навчального плану. Диференційоване викладання.

Основні принципи роботи з батьками дітей з особливими освітніми потребами.

Психолого-педагогічний супровід дітей з дислексією та дисграфією в умовах інклюзивного навчання.

Психолого-педагогічний супровід дітей із синдромом гіперактивності та дефіцитом уваги (ГРДУ) в умовах інклюзивного навчання.

По завершенню семінару учасники отримали сертифікати та  методичнийкомплект, матеріали якого будуть використані вчителями області у  роботі з дітьми із особливими освітніми потребами та їх батьками.

 

І.О. Калініченко

 Особливості взаємодії загальноосвітніх навчальних закладів

 та ПМПК у здійсненні інклюзивного навчання

17 березня 2011 року на базі ОЦЕВУМ проведено обласний науково-практичний семінар «Особливості взаємодії загальноосвітніх навчальних закладів та ПМПК у здійсненні інклюзивного навчання» для методистів районних (міських) методичних кабінетів, які займаються питанням інклюзивного навчання та завідувачів районних (міських) психолого-медико-педагогічних-консультацій. Співорганізатором заходу стала Полтавська обласна психолого-медико-педагогічна консультація.

Метою семінару буловизначити концептуальні підходи щодо впровадження інклюзивної освіти в Україні та специфіку роботи з дітьми з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах, сформувати основні напрями психолого-педагогічного супроводу дітей із порушеннями психофізичного розвитку.

Відкрила семінар заступник начальника ГУОН С. В. Горбаньова, яка ознайомила присутніх з основними завданнями щодо впровадження інклюзивного навчання у Полтавській області.

Методисти відділу дошкільної, початкової та спеціальної освіти ПОІППО окреслили основні напрями роботи з дітьми з особливими освітніми потребами та надали методичні рекомендації зі складання індивідуального навчального плану.

Досвідом з питань індивідуального підходу в корекційній роботі з дітьми із особливими освітніми потребами поділилися з учасниками семінару директор СНВК №26 «Перші кроки» Токаренко Н.П. та  директор  загальноосвітньої школи  № 18 І-ІІІ ступенів Горіна Л.Й., також присутні ознайомилися з досвідом  впровадження інклюзивного навчання у м. Лубни.

Учасники семінарів отримали вичерпні  відповіді на проблемні питання, які виникали в процесі роботи, мали можливість обмінятися досвідом із колегами.

І. Калініченко


Відбувся І Всеукраїнський з'їзд

педагогічних працівників дошкільної освіти

5 листопада у Києві пройшов І Всеукраїнський з’їзд педагогічних працівників дошкільної освіти. Участь у заході взяли більше 1300 представників з усіх областей та регіонів України. Полтавську область представляли 48 делегатів. Вперше в історії України мала місце подія такого масштабу, всезагально присвячена питанням дошкільної освіти.

Головував на з’їзді Міністр освіти і науки України Дмитро Табачник. У вступному слові до учасників заходу, Міністр наголосив, що «ніколи ще проблеми дошкільної освіти не мали такого розголосу і визнання».

Вітальним листом учасників І Всеукраїнського з’їзду привітав Президент України Віктор Янукович. Глава держави назвав дошкілля «фундаментом сучасної системи безперервної освіти» і закликав зробити його міцним і надійним.

Дошкільна освіта в Україні представлена 15,5 тис. дошкільними навчальними закладами. У цих закладах виховуються понад 1 млн. маленьких українців. Різними формами дошкільної освіти охоплено 65,3 % дітей. Серед дітей 5-річного віку дошкільною освітою охоплено 93, 5%. Педагогів дошкільників в Україні нараховується 138,6 тис., серед яких більше ніж 95% - жінки.

Виступаючі на з’їзді делегати у своїх доповідях піднімали найбільш гострі питання розвитку дошкільної освітньої сфери, серед яких нестача приміщень дитячих садочків, невисока заробітна плата вихователів, недостатність науково-методичної літератури та рекомендацій. Кожен район, місто, область виступали з пропозиціями та ідеями щодо покращення умов розвитку дошкілля, ґрунтуючись на власному досвіді. Від Полтавської області виступала вихователь-методист Аструдінова С.В., яка висвітлювала досвід роботи ДНЗ м. Комсомольська.

Під час з’їзду Дмитро Табачник повідомив про підписання наказу про затвердження нових типових штатів дошкільних закладів. «Типовими штатами дошкільних закладів, затверджених ще у 1971 році, штатні одиниці лікаря, сестри медичної, сестри з дієтичного харчування, практичного психолога, соціального педагога, інструктора з фізичної культури, керівника гурткової роботи взагалі не передбачені. Відтепер вони усі є у нових штатних нормативах», - зазначив Міністр.

Одним з найважливіших питань з’їзду стало винесення на розгляд Державної програми розвитку дошкільної освіти на 2011-2017 роки, яка передбачає розроблення механізму розвитку дошкільної освіти та його впровадження в практику. Одноголосно прийнято рішення схвалити Державну цільову програму, а також доручити МОН внести до неї пропозиції делегатів з’їзду і подати на розгляд Уряду, - про це йдеться у резолюції І Всеукраїнського з’їзду педагогічних працівників дошкільної освіти.


Обласний педагогічний форум

«Розвиток дошкільної освіти Полтавщини»

(14.12.2010 року)

         Відбувся обласний педагогічний форум  «Розвиток дошкільної освіти Полтавщини». У роботі форуму  взяли участь 500 осіб, у тому числі: заступники голів РДА (міськвиконкомів), заступники голів районних (міських) рад, завідувачі РМК (ММК), представники педагогічних ВНЗ і Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського, керівники та вихователі  ДНЗ, методисти (спеціалісти) з питань дошкільної освіти відділів (управлінь), інші педагогічні працівники ДНЗ (психологи, логопеди, дефектологи, музичні керівники),  представники батьківської громади, голови сільських (селищних) рад, які мають у підпорядкуванні ДНЗ, керівники районних (міських) методичних об’єднань учителів початкових класів.

         Відкривав форум начальник Головного управління освіти і науки облдержадміністрації В. І. Мирошниченко, який  у своїй доповіді висвітлив основні аспекти розвитку дошкільної освіти Полтавщини.

Ректор Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського В. В. Зелюк у своєму виступі  ознайомив присутніх із оновленими організаційними моделями  підвищення кваліфікації педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів, де  більше уваги приділяється діяльності педагогів на базі РМК у міжкурсовий період, практикуються семінари-тренінги з актуальних проблем сучасної дошкільної освіти.

І. В. Гальченко, директор Кременчуцького педагогічного училища імені А.С. Макаренка  наголосив на важливості реалізації державної політики у сфері підготовки педагогічних кадрів дошкільної освіти області.

Активно обговорювалися питання оптимізації мережі дошкільних закладів Полтавщини до потреб населення та функціонування сільських дошкільних закладів.

У роботі форуму взяв участь головний спеціаліст Головного управління охорони здоров’я І. О. Перогов,  який відзначив важливість формування здоров’язбережного середовища в дошкільних навчальних закладах.

Узагальнюючи роботу форуму, заступник голови обласної державної адміністрації О. М. Коваль, визначив здобутки та перспективи розвитку дошкільної освіти Полтавщини та підтримав проголошення 2011 року – роком дошкільної освіти в області. 

За результатами  роботи прийнято резолюцію  обласного педагогічного форуму «Розвиток дошкільної освіти Полтавщини». 


Анонс форумів, конференцій, семінарів

Обласні семінари-практикуми

1. Здоров’язберігаюча діяльність школяра на уроках в початковій школі. Роль методичної служби (23-24 квітня 2009 року, відділ освіти Пирятинської РДА)

2. Особливості організації та планування навчально-виховного процесу в дошкільних закладах за Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку (23-24 квітня 2009 р.);

3. Психологічний супровід запровадження нової Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» (24 січня 2010 р.);

4. Створення здоров’язберігаючого освітнього середовища як запорука успішного життя дитини у сучасному суспільстві (18 квітня 2010 р.теоретична частина, ПОІППО, практична частина - 20 жовтня 2010 року, відділ освіти Полтавської РДА )

5. Шляхи вирішення психолого-педагогічних проблем впровадження інклюзивного навчання ( 4 листопада 2010 року, СЗНЗ №39 м.Полтави)

6. Здоровязберігаючі технології в логопедичній роботі: реалії та перспективи ( 30 листопада 2010 року, школа-інтернат №1 м.Полтави)

7. Досягнення та перспективи розвитку педагогічної технології «Довкілля» у початковій школі Полтавщини (28 квітня  2011 року, Шишацький район)

8. Сучасне заняття у дошкільному навчальному закладі (24 травня 2011р., Решетилівський район)

9. Особливості взаємодії загальноосвітніх навчальних закладів та ПМПК у здійсненні інклюзивного навчання (17 березня 2011 р., м. Полтава, ОЦЕВУМ).

10. Постійнодіючий семінар-тренінг "Школа інклюзивної освіти" (25 жовтня 2011 року, 17 лютого 2012 року, ПОІППО).

11. Стартуємо впевнено. Особливості організаційної роботи з питань національного виховання дітей дошкільного віку за програмою «Впевнений старт» (15 травня 2012 року, Зіньківський район)

Інструктивно-методичні наради

1. Методичне забезпечення впровадження нової Базової програми розвитку дитини «Я у Світі» у 2009-2010 навчальному році (26 травня 2009 року ГУОН).

Відповідальна за зміст сторінки І.В.Корф
Останнє оновлення 03.03.2012

 


 Copyright © 2001-2019, Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського. Всі права застережені. 
Copyright © 2001-2019, Poltava Regional In-service Educator Training Institute. All rights reserved.