Система Orphus

Галерея педагогічного досвіду: Деркач Лариса Василівна

Прізвище, ім'я, по батькові:  Деркач Лариса Василівна

Рік народження: 1969 р.

Освіта: вища

Фах: російська мова та література

Посада: вчитель початкових класів

Звання, нагороди: грамоти відділу освіти (2008, 2009, 2010 рр.)

Педагогічний стаж: 23 роки

Адреса досвіду:

Решетилівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

Решетилівська районна рада Полтавської області

38400, с. Решетилівка, вул. Чапаєва, 9

 Тема досвіду: формування в молодших школярів позитивної мотивації до навчання в умовах продуктивної творчої навчальної діяльності.     

Актуальність досвіду: провідна педагогічна ідея досвіду полягає у виробленні певної системи роботи над формуванням позитивної мотивації до навчання  в умовах продуктивної навчальної діяльності молодших школярів.

 Програма діяльності над реалізацією проблеми реалізується  систематично і включає в себе такі напрямки: творча робота на уроці, активна позакласна робота, тісна співпраця з батьками, підвищення фахового рівня, методична робота.

Незважаючи на розмаїття нововведень, основною формою організації начальної діяльності залишається урок. Ефективно відбуватиметься формування позитивної мотивації до навчання та розвиватимуться творчі здібності, якщо підійти до питання комплексно, а саме через створення позитивної емоційної атмосфери навчальної діяльності; забезпечення творчого підходу до змісту навчального матеріалу; інтеграцію окремих елементів сучасних технологій навчання; використання варіативних форм організації продуктивної навчальної діяльності та активне залучення молодших школярів до оціночної діяльності.

Щоб навчання  носило активний, дієвий характер широко використовуються творчі вправи, завдання.Досить часто активізується мислення школярів творчими запитаннями, відповідь на які вимагає виконати певні логічні операції: аналіз, синтез, порівняння. Однією з ефективних форм роботи у класі є використання «Куточка творчості» –багатофункціонального наочного комплексу. Щомісяця тут розміщуються тематичні виставки малюнків, мистецьких робіт, дитячих виробів, саморобних книжечок, листівок. Такий підхід дає змогу почути і побачити кожного учня, повірити в свої сили, розвивати мовлення та естетичні смаки. Учні школи, учителі, батьки мають змогу ознайомитись із доробками школярів. Самостійна робота займає вагоме місце у формуванні позитивної мотивації до навчання у процесі продуктивної творчої діяльності. Її проведення визначається специфічними особливостями кожного предмета, змістом теми, рівнем підготовленості учнів. Завдання для самостійної роботи вчитель підбирає сам,  виготовляє роздатковий матеріал, використовує друковану продукцію. Матеріал систематизовує у тематичні папки.

Уміння вчитися – найважливіше, що виховується через мотиваційну систему, це те, до чого прагне кожен із учасників навчально-виховного процесу, передбачає формування індивідуального досвіду участі школяра в навчальному процесі, вміння, бажання організувати свою працю для досягнення успішного результату; оволодіння вміннями та навичками саморозвитку, самоаналізу, самоконтролю та самооцінки. Робота над проблемою продовжується в активній позакласній роботі: проводяться позакласні заходи, організовується робота класного гуртка декоративно-прикладного мистецтва, проводяться персональні виставки малюнків на рівні класу, потім на рівні школи. Це дозволяє повірити  учневі у власні сили, бути в постійному пошуку чогось нового, поглиблювати свої знання і вміння. Формувати позитивну мотивацію до навчання можна лише у взаємодії з батьками. Тому ця робота реалізується у трьох напрямках: вивчення сімей учнів, батьківський всеобуч та спільні заходи.

 

Досвід вивчала методист відділу дошкільної,
початкової та спеціальної освіти
Крилевець М.П.

Відповідальна за зміст сторінки Л.А. Чупрікова

Останнє оновлення 23.11.2012

 


 Copyright © 2001-2019, Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського. Всі права застережені. 
Copyright © 2001-2019, Poltava Regional In-service Educator Training Institute. All rights reserved.