Система Orphus

Картка обліку об’єктів ГПД: Вакуленко Світлана Анатоліївна

Інформація про автора досвіду

Прізвище, ім’я, по-батькові: Вакуленко Світлана Анатоліївна

Рік народження: 1961

Освіта: вища, Черкаський державний педагогічний інститут, природничий факультет, 1983 р.

Фах: вчитель хімії

Звання, нагороди: вчитель-методист,

- Грамота управління освіти Полтавської ОДА (1999р.),

- Грамоти відділу освіти Оржицької РДА (2008 р., 2009 р., 2010 р., 2012р., 2013 р.),

- диплом лауреата ІІ (обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» (2010 р.),

- Подяки Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (2010 р., 2013 р.),

- Почесна Грамота і нагрудний знак Полтавської обласної ради (2015 р.)

Педагогічний стаж: 32 роки

Посада, місце роботи: вчитель хімії, заступник директора з навчально-виховної роботи Лазірківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені В.О. Підпалого Оржицької районної ради Полтавської області

Інформація про методичного працівника, що узагальнив досвід

Прізвище, ім’я, по-батькові: Бур'ян Віктор Іванович

Посада, місце роботи: методист відділу природничо-математичних дисциплін, Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського

Інформація про досвід

Тема: Формування ключових компетентностей учнів шляхом упровадження адаптивної системи навчання хімії.

Мета: розширювати можливості учнів у якісному формуванні системи знань, умінь і навичок, їх застосування у практичній діяльності, сприяти розвитку інтелектуальних здібностей, створювати сприятливі умови для інтенсифікації навчальної діяльності учнів і вчителя. Адаптувати навчальний процес до індивідуальних особливостей учнів, сприяти формуванню самоосвітніх, соціально-трудових, комунікативних, пізнавальних, творчих компетентностей учнів.

Короткий зміст досвіду:

В основі досвіду лежить така модель організації навчального процесу , яка дає змогу збільшити частку самостійної роботи учнів і навчання стає переважно активною самостійною діяльністю. В АСН закладені дуже великі можливості поєднувати використання різноманітних інноваційних технологій з максимальною віддачею. Це й індивідуалізація навчання, адаптація до індивідуальних особливостей учнів, різні форми інтерактивного навчання як під час роботи учителя з класом, так і під час самостійної роботи. Це й перехід до самоконтролю та взаємоконтролю учнів, диференційоване навчання, проблемне навчання, нестандартні форми уроків, тощо. Вчитель створив «дидактичний конструктор уроків» , що є прикладом використання самостійної роботи учнів під час проведення різних типів уроків: засвоєння знань, усвідомлення і закріплення нового матеріалу, комплексного застосування знань, узагальнення і контролю знань. Структура уроку а адаптивній системі навчання відрізняється від звичайної. На уроці учитель спочатку працює з усім класом, а потім, організувавши самостійну роботу учнів, працює в індивідуальному режимі, відключаючи за потребою учнів від самостійної роботи. Самостійно учні працюють у динамічних парах, варіативних парах, у групах. Кожен учень у групі має опрацювати свою частину матеріалу, а потім навчити товаришів тому, що засвоїв сам. Жорстке обмеження в часі, строго індивідуалізовні завдання не дають можливості одному учневі користуватися роботою іншого, виключає ситуацію, коли лідер виконує завдання за всіх і сам при цьому звітує.

Адаптивна система навчання передбачає позакласну індивідуальну роботу з учнями: індивідуальні консультації, підготовка до олімпіад, робота по написанню наукових робіт, проведення позакласних заходів.

Основні показники результативності:

1) підготовка переможців районних і обласних предметних олімпіад:

2011-2012 н.р. – 2 переможця ІІ (районного) етапу, 1 переможець ІІІ (обласного ) етапу олімпіад з хімії;

2012-2013 н.р. – 2 переможця ІІ (районного) етапу, 1 переможець ІІІ (обласного) етапу олімпіад з хімії;

2013-2014 н.р. – 3 переможця ІІ (районного) етапу.

2014-2015 н.р. – 1 переможець ІІ (районного) етапу.

2) щорічно учні обирають професію, пов’язану з хімією: за останні роки 5 учнів закінчили і 2 є студентами хіміко-технологічного факультету Київського національного технічного університету «КПІ». Двоє учнів навчаються в аспірантурі цього ВИШу за спеціальністю «Неорганічна хімія». Також учні є студентами університету харчових технологій, університету природокористування та біоресурсів.

3) щорічно учні школи підтверджують навчальні досягнення під час участі у ЗНО з хімії.

 


 Copyright © 2001-2019, Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського. Всі права застережені. 
Copyright © 2001-2019, Poltava Regional In-service Educator Training Institute. All rights reserved.