Система Orphus

Інноваційна діяльність центру педагогічних інновацій та інформації (2013 р.)

Центр педагогічних інновацій та інформації (ЦПІІ) координує діяльність у системі загальної середньої освіти області 12 експериментів, серед яких 7 – всеукраїнського рівня та 5 – регіонального, 33 інноваційних навчальних закладів області, які працюють у режимі експериментально-пошукової діяльності з розроблення моделей «Школи майбутнього», учителів-інноваторів області (30), координаторів інноваційної та дослідно-експериментальної діяльності органів управління освіти (30).

Центр продовжуючи науково-методичний супровід з планування розвитку школи,   21 серпня 2013 року для керівників шкіл області провів інструктивно-методичну нараду з теми «Про підсумки роботи ЗНЗ області з планування розвитку школи за 2011-2013 роки» .

image001

Виступ Сиротенка Г.О. на інструктивно-методичній нараді 22 серпня 2013 року
про підсумки роботи ЗНЗ області з планування розвитку школи

За цей період для різних категорій освітян відбулися консультації, наради, семінари, конференції, тренінги, видано 2 спецвипуски журналів «Постметодика». Усі ЗНЗ і ДНЗ області уклали плани розвитку, визначено 130 кращих планів,представлено досвід області на IV Міжнародному фестивалі педагогічних інновацій у Черкасах (26-27 вересня, 2012 р.). Підготовлено методичні рекомендації для керівників навчальних закладів з відповідної тематики (http:/poippo.pl.ua/ier/metodychni-rekomendatsii-z-planuvannia-rozvytku-shkoly).

Про нараду 22 серпня 2013 року детальніше можна ознайомитися на сайті ПОІППО (http://poippo.pl.ua/pidrozdily/tsentr-pedahohichnykh-innovatsii-ta-informatsii/podii-tsentru-pedahohichnykh-innovatsii-ta-informatsii).

Продовжувалася робота ЦПІІ із 33 інноваційними навчальними закладами області, які працюють у режимі експериментально-пошукової діяльності з розроблення моделей «Школи майбутнього». В цьому році для цієї категорії керівників проведено обласний науково-практичний семінар із теми: «Залучення позабюджетних коштів для зміцнення матеріально-технічної бази та інноваційного розвитку школи» (http://poippo.pl.ua/novyny-poippo-blohom/item/1055-oblasnyi-seminar-dyrektoriv-navchalnykh-zakladiv-iaki-provodiat-eksperymentalno-poshukovu-diialnist-z-rozroblennia-modelei-shkoly-maibutnoho).

image003

Учасники чергового заняття керівників інноваційних навчальних закладів області із теми «Залучення позабюджетних коштів для зміцнення матеріально-технічної бази та інноваційного розвитку школи» на базі Великобудищанської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів Гадяцького району (11 квітня 2013 року)

Діяльність групи керівників інноваційних навчальних закладів була представлена на V Міжнародному   фестивалі педагогічних інновацій (19-20 вересня 2013 році) в Черкасах. Методист ЦПІІ Сиротенко Г.О. здобув перемогу в номінації «Інновації в управлінській діяльності» з теми: «Науково-методичний супровід діяльності керівників інноваційних навчальних закладів області із розробки моделей «Школи майбутнього» (із 2005 року проведено серію семінарів, конференцій – 13 засідань, видано збірники статей –71 публікація, статті в «ПМ»). Матеріал про участь у фестивалі див.http://poippo.pl.ua/novyny-poippo-blohom/item/1206-metodysty-poippo-vzialy-uchast-u-p-iatomu-mizhnarodnomu-festyvali-pedahohichnykh-innovatsii.

Висвітлення діяльності групи керівників інноваційних навчальних закладів області із розробки моделей «Школи майбутнього» у ЗМІ

image006  image008  image010  image012 image014
 «ПМ» №1,2006 р.  Збірник стат.- 2007  «ПМ» № 3, 2010  Збірник стат-2011 Наук-м.посіб-2012

 

Чергове засідання постійно діючого семінару-практикуму для вчителів-інноваторівобласті (Мартинець О.М.). відбулося 22 жовтня 2013 року на базі Великобузівської ЗОШ І-ІІІ ст. Шишацького району з теми: «Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі»1(http://poippo.pl.ua/novyny-poippo-blohom/item/1258-vidbulosia-zasidannia-postiino-diiuchoho-seminaru-dlia-vchyteliv-innovatoriv-oblasti.

За результатами семінару вироблені рекомендації щодо впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховному процесі. Вчителі області, використовуючи рекомендації, поширюють свій досвід серед освітян області. Зокрема, Шаманська Р.М., вчитель англійської мови, «Вчитель-новатор» Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №4 організувала та провела в цьому навчальному році навчальні тренінги для вчителів-лідерів навчальних закладів району з тем: «Від традиції до інновації як шлях до успіху вчителя-інноватора» та «Хмарні сервіси та електронна комунікація у процесі навчання предмету вчителя-інноватора».

Для працівників методичних служб області, які ведуть питання дослідно-експериментальної роботи 27 листопада на базі Полтавської гімназії № 17 відбувся обласний семінар «Майбутнє освіти: необхідні знання і стратегії навчання» (Максименко Л.М.). У роботі семінару взяли участь 38 педагогічних працівників області: координатори інноваційної та дослідно-експериментальної діяльності органів управління освіти, заступники директорів шкіл нового типу міста Полтави та області.

Учасники семінару рекомендували Полтавському обласному інститутупіслядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського розробити методичні рекомендації щодо створення планів інноваційного розвитку загальноосвітніх навчальних закладів; продовжити формування Мегаплану інноваційного розвитку освіти Полтавської області. 

Координатори інноваційної  та експериментальної діяльності районних(міських) відділів освіти отримали завдання провести аналіз результативності експериментальної діяльності закладів району (міста); розробити та провести заходи з теми впровадження нових освітніх технологій у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів; провести організаційно-методичну роботу щодо створення  перспективних планів інноваційного розвитку загальноосвітніх навчальних закладів використавши досвід створення планів розвитку школи та ресурси Всеукраїнського каталогу інноваційних освітніх проектів.

ЦПІІ на базі ПОІППО для освітян області 9 жовтня провів із участю співробітників інформаційно-аналітичного відділу педагогічних інновацій Інституту інформаційних технологій і засобів навчання Національної академії педагогічних наук України науково-практичний семінар «Освітні інновації в умовах розвитку інформаційного суспільства», на якому було презентовано каталог інноваційних освітніх проектів та освітніх інновацій, складається із 165 інновацій з різних регіонів України, 10 із яких впроваджуються освітянами Полтавської області. Ознайомитися з каталогом можна на сторінках журналу «Постметодика»№ 2. (див.http://poippo.pl.ua/pm/pdf-1-f-w/PM-111.pdf).

Важливо, що каталог є одним із шляхів подолання браку інформації щодо освітніх інновацій, постійно поновлюваний електронний інформаційний ресурс, який доступний для широкого загалу користовувачів.

image015

Іванюк Ірина Володимирівна, науковий співробітник Інформаційно-аналітичного відділу педагогічних інновацій ІІТЗН НАПН України,  презентує на семінарі  «Каталог освітніх інновацій: відкритий ресурс для інноваційних практик».  

ЦПІІ координував участь вчителів області у всеукраїнському конкурсі «Учитель-новатор» (так із 2586 робіт, поданих на ІХ всеукраїнський конкурс «Учитель-новатор», 200 – від педагогів Полтавщини, а серед 110 переможців та лауреатів конкурсу – 12 представників Полтавської області). Найважливішою темою цього року організатори визначили об’єднання громади у мережі. Призером конкурсу стала Липенко Олена, учитель Стасівської гімназії імені М. Башкирцевої, з темою «Колективний проект – сайт села Стасі».

Працівники центру на допомогу освітянам області із впровадження інноваційних педагогічних технологій, проведення експериментів в ЗНЗ підготували електронну книгу / Упорядники Г.О. Сиротенко, Л.М. Іщенко, О.М. Мартинець за редакцією: С.Ф. Клепка – Полтава : ПОІППО, 2013 – 112 с.(http://poippo.pl.ua/nml/drukovana-produktsiia-poippo-pdf).

Матеріали книги розкривають систему впровадження інноваційних педагогічних технологій, проведення експериментів в ЗНЗ області у 2010-2013 рр. і призначені керівникам, педагогічним працівникам навчальних закладів, методичним, науково-педагогічним працівникам, та іншим фахівцям, зацікавленим у впроваджені інноваційних педагогічних технологій.

У ПОІППО відповідно до листа  Національної академії педагогічних наук України від 02.04.2013 № 2-7/108 з метою розширення бази інноваційних освітніх проектів та поширення продуктивних інновацій в освітній практиці у2013 році укладено 23 паспорти інноваційних проектів Полтавської області, 10 із них внесено до каталогу інноваційних освітніх проектів та освітніх інновацій, ознайомитися з яким можна на сторінках журналу «Постметодика»№ 2 (http://poippo.pl.ua/pm/pdf-1-f-w/PM-111.pdf).

Детально про інноваційну діяльність ПОІППО див. за адресою http://poippo.pl.ua/ier/innovatsiina-diialnist-poippo .

 

1. Список директорів інноваційних навчальних закладів області, які залучені до експериментально-пошукової діяльності з розроблення моделей «Школи майбутнього».

2. Актив вчителів-інноваторів області.

Відповідальна за зміст сторінки О.М.Мартинець, Г.О.Сиротенко
Останнє оновлення 27.08.2014

 


 Copyright © 2001-2019, Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського. Всі права застережені. 
Copyright © 2001-2019, Poltava Regional In-service Educator Training Institute. All rights reserved.