Муліка Катерина Миколаївна

 m1

 

Муліка Катерина Миколаївна – методист (в. о. завідувача ) центру практичної психології і соціальної роботи ПОІППО (з 2006 р.).

Освіта: 

Інститут соціальної та політичної психології НАПН України, спеціальність 053 Психологія, спеціалізація «соціальна психологія», «психологія соціальної роботи», аспірант − починаючи з 2017

Полтавський державний педагогічний університет ім. В. Г. Короленка, спеціальність «Психологія», кваліфікація «Практичний психолог» - 2003 - 2005

Полтавський державний педагогічний університет ім. В. Г. Короленка, спеціальність «Початкове навчання. Педагогіка і методика середньої освіти. Образотворче мистецтво», кваліфікація «Учитель початкових класів і образотворчого мистецтва» (диплом з відзнакою) -2001 - 2003

Кременчуцьке педагогічне училище ім. А. С. Макаренка, шкільне відділення, спеціальність «Викладання в початкових класах загальноосвітньої школи», кваліфікація «Учитель початкових класів, організатор роботи з дитячими організаціями» - 1988 - 1992

Фахова діяльність: в.о. завідувача центру практичної психології і соціальної роботи ПОІППО (з 2006 року по теперішній час); методист центру практичної психології і соціальної роботи ПОІППО (2003-2005); практичний психолог гімназії № 9 м. Полтави (2003-2005); учитель початкових класів навчальних закладів Решетилівського, Полтавського району (1992-2002).

Коло наукових інтересів: розвиток конфліктологічної компетентності особистості, психологічний потенціал медіації, психологія конфлікту, психологія медіаосвіти, психологічні виміри комунікації, соціально-психологічні умови ефективної діяльності психологічної служби у системі освіти, політична психологія.

Організаційний досвід: член Національної мережі медіаторів ГО «Ла Страда-Україна», упровадження проекту «Впровадження медіації в навчальних закладах та громаді: розвиток системного підходу» (2017-2019); учасник реалізації проекту «Свобода від насильства: розширення прав та можливостей дівчат і жінок у складних життєвих обставинах» Міжнародного БФ «Українська фундація громадського здоров’я» у партнерстві з Міністерством соціальної політики України, Міністерства внутрішніх справ України за підтримки Агенції ООН з питань гендерної рівності прав і можливостей жінок (ООН Жінки) та Трастового фонду ООН з викорінення насильства щодо жінок (2014)

Робота щодо захисту та комерціалізації прав інтелектуальної власності. У Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України зареєстроване авторське право на науковий твір «Делінквентний підліток: навчальний посібник з психопрофілактики, діагностики та корекції протиправної поведінки підлітків для студентів психологічних, педагогічних, соціальних, юридичних спеціальностей та інтернів-психіатрів / К. В. Сєдих, В.Ф. Моргун. – 2-ге вид. доп. –К.: Видавничий дім «Слово», 2015. −272 с.»Свідоцтво № 74601 дата реєстрації 09.11.2017.

Підвищення кваліфікаційного рів­ня:

Свідоцтво ДВНЗ «Університет менеджменту освіти НАПН України» про підвищення кваліфікації за категорією «Завідувачі (методисти) кабінетів (лабораторій) психологічної служби закладів ППО» СП 35830447/2331-18 № 2331/18 Ц від 12.10.2018

Сертифікат тренера тренінгу «Програма підготовки тренерів з питань попередження насильства щодо жінок» у рамках проекту «Свобода від насильств: покращення доступу до соціальних послуг в Україні» (Міністерство соціальної політики України спільно з Міжнародним благодійним фондом «Українська фундація громадського здоров’я») -2015

Учасник Всеукраїнського навчально-методичного семінару «Аналіз та способи вирішення конфліктів. Соціально-педагогічний контекст» (Посольство Сполучених Штатів Америки, МОН України, НАПН України, УНМЦ ППСР, Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла-Страда-Україна») -2015

Учасник навчального семінару-тренінгу «Використання асоціативних карток у роботі практичного психолога, психотерапевта», 8 год. (НАПН України, Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи) -2015

Прослухала навчальний курс «Медіаосвіта. Практичні моделі», 54 год. один національний кредит (Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН, молоді та спорту України, МБФ Академія Української Преси) - 2014

Учасник літніх шкіл з медіаосвіти завдяки підтримці Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та програмі «У-Медіа» Інтерньюз Нетворк (Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН, молоді та спорту України, МБФ Академія Української Преси, Інститут соціальної і політичної психології НАПН України) -2013, 2011

Учасник семінару з підготовки обласних педагогів-тренерів програми «Дорослішай на здоров’я» (Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Фонд Народонаселення ООН) - 2013

Успішно завершила навчальну програму «Консультирование от А до Я», 144 акад. год. (ООО «Независимый ценетр социально- психологической поддержки и помощи») - 2013

Навчання в тренінгу для тренерів «Організація роботи з розв’язання проблеми насильства в школі» (Всеукраїнська громадська організація «Жіночий консорціум України», Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України за підтримки SaveChildrenSweden) - 2013

Підвищення кваліфікації за категорією «завідувачі (методисти) кабінетів (центрів) психології» (НАПН України, ДВНЗ «Університет менеджменту освіти») - 2011

Участь у тренінгу «Базові навички медіатора шкільної служби «Порозуміння» (БО «Український центр порозуміння») - 2010

Курси підвищення кваліфікації за спеціальністю «Основи дитячої нейропсихології. Діагностування причин шкіль­ного невстигання першокласників» (МОН України, УНМЦ АПН України, Інститут психології імені Г. С. Костюка) -2006

Випускник освітньої програми «Вступ до гештальт-терапії» / гештальт-консультування. Контакт із собою та інши­ми» (Московський інститут Гештальта і Психодрами) - 2007, 2014

Пройшла підготовку на тренінгу «Мотиваційне інтерв’ювання» (ПОБФ «Громадське здоров’я», Міжнародний Альянс з ВІЛ/СНІД в Україні) - 2012

Учасник тренінгу «Психокорекційна і соціальна реабілітація дітей та підлітків з особливостями психологічного розви­тку в умовах загальноосвітнього навчального закладу» (ГО «Незалежний центр соціально-психологічної підтримки та допомоги», Москва-Харків) - 2007

Участь у навчальному проекті «Сучасна психокорекція. Піскова терапія» (В. А. Газолишин, Тернопіль).-2007-2009

Відзнаки та Нагороди:

Грамота Національної академії педагогічних наук України за вагомий внесок у розвиток медіаосвіти в Україні, активне впровадження інновацій, високий професіоналізм у організації дослідно-експериментальної роботи, значні особисті досягнення (2016); Подяка ПОІППО ім. М. В. Остроградського за вагомий внесок у поширення наукових знань серед освітянської спільноти Полтавщини, сприяння формуванню філософії освіти вчителів і з нагоди відзначення Міжнародного дня філософії (2016); Подяка Видавничого Дому «ОГО», Національного університету «Острозька Академія» (2015); Подяка Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України (2015); Грамота Українського інституту корекційної та реабілітаційної валеології (2010); грамота Головного управління освіти і науки Полтавської ОДА (2007); Подяки ПОІППО (2014, 2013, 2009, 2008); переможець Всеукраїнського конкурсу «Громадське визнання» у номінації «Професійно-інформаційна робота» (2008).

Основні публікації:

2017

Муліка К. М. Про вимоги до методичних розробок на присвоєння (відповідність раніше присвоєного) педагогічного звання «практичний психолог-методист» : методичні рекомендації / К. М. Муліка // Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського: – Електрон. текст:– 2017. – Режим доступу: http://poippo.pl.ua/pidrozdily/tsentr-praktychnoi-psykholohii-i-sotsialnoi-roboty?id=303. – Назва з екрана. – Перевірено: 01.12.2017.

До 50-річчя діяльності методичної служби Полтавської області: центр практичної психології і соціальної роботи ПОІППО / К. М. Муліка, Т. В. Хорошева // Науково-методичні записки ПОІППО : Роль методичної служби у забезпеченні якості освіти. – 2017. – Випуск 9. – Полтава : ПОІППО. – С. 107–111. – Електрон. Текст. – Режим доступу: http://poippo.pl.ua/images/FILES/nml/NZP/naukovo_metod_zapysky9_2017.pdf–Назва з екрану. – Перевірено: 21.12.2017.

Атестація працівників психологічної служби Полтавщини (дайджест майстер-класів) / К. М. Муліка, Л. О. Жданюк, Т. В. Хорошева // Електронний науковий журнал «Імідж сучасного педагога». – 2017. – № 3 /1 (172). – С. 64–67. Режим доступу : http://isp.poippo.pl.ua/article/view/109400/105422

Муліка К. М. Про запровадження медіаосвіти у освітній процес Полтавської області / К. М. Муліка // Медіаосвіта у загальноосвітніх навчальних закладах Полтавської області : експериментальний пошук. Матеріали дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського та регіонального рівнів за загальною темою «Науково-методичні засади впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів» / [упор. К. М. Муілка]. – Полтава : ПОІППО, 2017. – С. 151-155.

2016

1. Медіаосвіта й медіаграмотність у шведських школах // Заступник директора школи. 2016. – № 07. – С. 4-12.

2. Муліка К. Прийняття рішень з урахуванням найкращих інтересів дитини: міжнародні стандарти та механізми їх впровадження : методичні рекомендації за результатами дискусійної панелі: «Прийняття рішень з урахуванням найкращих інтересів дитини:міжнародні стандарти та механізми їх впровадження» м. Київ, 26.10.2016 (завантажити методичні рекомендації).

3. Муліка К. Про виконання рішення колегії від 27.05.2015 року, протокол № 2/2 «Про стан розвитку психологічної служби системи освіти Полтавської області»: доповідь на Колегії Департаменту освіти і науки 11.10.2016 р. (завантажити текст доповідізавантажити презентацію).

4. Муліка К. Про запровадження медіаосвіти у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладах області: доповідь на Колегії Департаменту освіти і науки 23.06.2016 р.(завантажити текст доповідізавантажити презентацію).

 2015

1. Муліка К.М. Про стан розвитку психологічної служби системи освіти Полтавської області : Доповідь завідувачки центру практичної психології і соціальної роботи Полтавського ОІППО на Колегії Департаменту освіти і науки 27.05.2015 р. (завантажити текст доповідізавантажити презентацію)

2. Звіт про діяльність психологічної служби системи освіти Полтавської області у 2014-2015 навчальному році / [Муліка К. М., Самойлюк О. М., Маслова В.А., Хорошева Т.В.]: – Полтава : ПОІППО, 2015 р. – 66 с.
Звіт про діяльність психологічної служби системи освіти Полтавської області у 2014-2015 навчальний рік сформований на виконання листа Міністерства освіти і науки України від 30.04.2015 No 1/9-225. Направлений до Українського науково-методичного центру АПН України (лист Департаменту освіти і науки Полтавської облдержадміністрації від 11.06.2015 р. N 01-21/1070).
Звіт містить аналітичну записку: загальні відомості та результати роботи відповідно до напрямків діяльності Центру практичної психології і соціальної роботи ПОІППО, районних (міських) психологічних служб та навчальних закладів обласного підпорядкування. Подано статистичні дані про чисельність, освітній та кваліфікаційний рівень працівників психологічної служби, мережу районних (міський) центрів практичної психології і соціальної роботи, забезпечення кабінетами працівників психологічної служби.
Для начальників органів управління освіти райдержадміністрацій та міськвиконкомів, керівників закладів освіти та працівників психологічної служби області.
http://poippo.pl.ua/pidrozdily?id=844

3. Муліка К., Волошенюк О. Медіаосвіта в Швеції: Нотатки з Літнього табору з медіаграмотності: соціальні медіа. Режим доступу:http://www.medialiteracy.org.ua/index.php/44-publikatsii-dlia-mediacostumer/426-mediaosvita-v-shvetsii-notatky-z-litnoho-taboru-z-mediahramotnosti-sotsialni-media-shvetsiia-kalmar.html

4. Муліка К. Медіаосвіта в Швеції: Друковані видання у цифрову епоху: погляд у майбутнє або регіональна преса з точки зору медіапедагога Режим доступу:http://www.medialiteracy.org.ua/index.php/44-publikatsii-dlia-mediacostumer/424-drukovani-vydannia-u-tsyfrovu-epokhu-pohliad-u-maibutnie-abo-rehionalna-presa-z-tochky-zoru-mediapedahoha.html

5. Волошенюк О., Муліка К. Медіаосвіта в Швеції: Здатність сформувати власне судження Режим доступу:http://www.medialiteracy.org.ua/index.php/44-publikatsii-dlia-mediacostumer/416-mediahramotnist-u-shvetsii-zdatnist-sformuvaty-vlasne-sudzhennia.html

6. Муліка К.М.  Програма «Дорослішай на здоров’я», Психологічне забезпечення та педагогічний патронаж у системі освіти області / К.М. Муліка// Біла книга загальної середньої освіти Полтавщини : версія для обговорення / Полтав. обл. держ. адміністрація; Полтав. обл. рада; Департамент осв. і науки Полт. обл. держ. адміністрації; Полтав. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти ім. М. В. Остроградського / ред. група : Зелюк В. В., Клепко С. Ф., Резніченко З. В., Устименко Т. А. – Полтава : ПОІППО, 2015. – С. 53-55, 66-68.http://poippo.pl.ua/images/FILES/nml/drukov_produk_POIPPOPDF/2015/BK.pdf

2014

1. Муліка К. Шкільне навчання без труднощів: що для цього можуть зробити батьки? // Газета «Районка» – 19-25.09.2014 р. – № 38 (147) – С. 9.

2. Аналітичний звіт щодо діяльності психологічної служби системи совіти Полтавської області за 2013-2014 н. р. / [Муліка К. М., Латипов Р. В., Самойлюк О. М., Козак Н. Г.]: – Полтава: ПОІППО, 2014 – 92 с.

3. Аналітичний звіт щодо діяльності психологічної служби системи освіти Полтавської області за 2013-2014 навчальний рік сформований на виконання листа Міністерства освіти і науки України від 08.04.2014 р. № 3/3-9-503-14. Направлений до УНМЦ АПН України для узагальнення (лист Департаменту освіти і науки Полтавської облдержадміністрації від 12.06.2014 р. № 764/01-01-23). 
Звіт містить загальні відомості та результати роботи відповідно до напрямків діяльності Центру практичної психології і соціальної роботи ПОІППО, районних (міських) психологічних служб та навчальних закладів обласного підпорядкування. Подано статистичні дані про чисельність, освітній та кваліфікаційний рівень працівників психологічної служби,мережу районних (міський) центрів практичної психології і соціальної роботи, забезпечення кабінетами працівників психологічної служби. Для начальників органів управління освіти райдержадміністрацій та міськвиконкомів, директорів навчальних закладів та працівників психологічної служби.
http://poippo.pl.ua/pidrozdily?id=844

4. Муліка К. Медіаосвіта: проблеми та досягнення навчальних закладів Полтавської області // Постметодика – № 4 (119) – 2014.

Обґрунтовується важливість медіаосвіти та необхідність її інтеграції у формальну систему освіти України. Повідомляється про основні досягнення та перешкоди на шляху запровадження медіа освітніх практик навчальними закладами Полтавської області – учасниками експериментально-дослідної діяльності з медіаосвіти. http://poippo.pl.ua/pm/pdf-1-f-w/PM4_119.pdf

5. Самойлюк О.М., Муліка К.М. База даних співробітників психологічної служби системи освіти Полтавської області: заклади інтернатного типу, вищі навчальні заклади І-ІІ рівнів акредитації, професійно-технічні навчальні заклади. Випуск 7 : [довідник] / Ольга Миколаївна Самойлюк, Катерина Миколаївна Муліка – Полтава : ПОІППО, 2014. – 52 с.
В інформаційному довіднику представлено: статистичні дані щодо чисельності, освітнього та кваліфікаційного рівнів, підвищення кваліфікації, відзнак та забезпечення кабінетами практичних психологів і соціальних педагогів закладів інтернатного типу, вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації, професійно-технічних навчальних закладів; списки навчальних закладів, їх адреси, телефони, електронні адреси; списки практичних психологів, соціальних педагогів, їх контактні телефони та електронні адреси. Наведена інформація відображає стан психологічної служби системи освіти Полтавської області станом на 01.11. 2014 року. Адресовано співробітникам психологічної служби, іншим зацікавленим особам.
http://poippo.pl.ua/pidrozdily?id=844

2013

1. Корекція поведінки дітей, які перебувають на обліках (інформаційно-методичні матеріали та програма) / – [К. М.Муліка, Ж. С. Ахіджанян, Н. В. Драч]. – Полтава : ПОІППО, КМСД УМВС України в Полтавській області, 2013. – 90 с. 
Корекція поведінки дітей, які перебувають на обліках (програма та інформаційно-методичні матеріали) розроблені на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.10.2011 р. № 1039-р «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку кримінальної юстиції щодо неповнолітніх в Україні». 
Програма та інформаційно-методичні матеріали спрямовані на надання соціально-психологічної допомоги неповнолітнім, які перебувають на обліках; підготовку, підвищення кваліфікації фахівців, які працюють з неповнолітніми, що вчинили правопорушення.
http://poippo.pl.ua/pidrozdily?id=844

2010

1. Муліка К.  Шкільні служби порозуміння як шлях до підвищення психологічної культури  в учнівському середовищі // Постметодика – № 6 (97) – 2010.
Аналізується поширення в різних країнах та сферах соціального життя системи мирного вирішення конфліктів. Обґрунтовано доцільність та можливість її упровадження в умовах української школи  для вирішення конфліктів та профілактики підліткової злочинності. Висвітлено досвід запровадження в загальноосвітніх навчальних закладах Кременчуцького району Полтавської області проекту «Відновні практики в школі. Створення шкільної служби порозуміння». 
http://poippo.pl.ua/pm/pdf-1-f-w/PM-97.pdf

2009

1. Муліка К. М. Проблема гендерних відмінностей в управлінській діяльності // Полтавський регіон: на пульсі держави. – № 1 (8), січень-березень 2009 року – С.72.

2. Муліка К. М. Діти на канікулах повинні гуляти на свіжому повітрі і працювати // Коло. – № 46 (386), листопад 2009 року – С.12.

3. Муліка К. М. Психологічна служба вчора, сьогодні, завтра // Історія Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського / за ред. : [В. В. Зелюка, Н. І. Білик]. – Полтава : АСМІ. – 2009. – 230 с.

4. Муліка К. М. Запровадження корекційних, розвивальних програм в умовах загальноосвітніх навчальних закладів: інформаційно-методичний збірник/ [упоряд. Катерина Миколаївна Муліка]. – Полтава: ПОІППО, 2009. – 100 с.
Інформаційно-методичний збірник розроблений на виконання Плану дій щодо реалізації Концепції розвитку психологічної служби системи освіти України (наказ Міністерства освіти і науки України від 19.06.2008 р. № 554). Матеріали підготовлені за результатами постійних семінарів-тренінгів “Створення групових корекційних програм в умовах загальноосвітніх навчальних закладів” (ПОІППО, 2007-2009) та апробовані практичними психологами, методистами з психології у навчальних закладах Полтавської області.
Представлено технологію психокорекційної роботи практичного психолога, основи його компетентності в цьому напрямку роботи, визначаються конструктивні підходи до подолання можливих бар’єрів у процесі корекційно-розвивальної діяльності з вихованцями.
Для працівників психологічної служби, заступників директорів, а також учителів, батьків, які зацікавлені, щоб практична психологія стала невід’ємною частиною освітньої системи школи.
http://poippo.pl.ua/pidrozdily?id=844

2008

1. Муліка К., Окара М. Формування професійних намірів школярів // Постметодика. – 2008. – № 2 (79).

У статті пропонується механізм оновлення профорієнтації учнівської молоді, співпраці центрів зайнятості та освітніх установ у напрямку реалізації Програми професійної орієнтації учнівської молоді області на здобуття актуальних на ринку праці професій та спеціальностей у 2008-2010 роках, затвердженої рішенням Полтавської обласної ради від 25.12.07. За результатами моніторингу професійних намірів учнів розглядаються проблеми підготовки школярів до вибору майбутньої професії. На основі аналізу вікових особливостей, визначаються вимоги до організації психологічного супроводу професійного самовизначення школярів.
http://poippo.pl.ua/pm/pdf-1-f-w/PM-79.pdf

2. Психологічна готовність шестирічної дитини до школи / [упоряд.: К. М. Муліка]. – Полтава: ПОІППО, 2008. – 84 с.
Збірка матеріалів – результат трирічної роботи спеціальної дослідницької групи при центрі практичної психології і соціальної роботи ПОІППО «Методичне забезпечення психологічного супроводу дітей 6-річного віку при вступі до школи». Розкрито теоретичні основи проблеми психологічної готовності до школи, вікові особливості 6-річних дітей. Викладена технологія роботи практичного психолога щодо психологічного супроводу6-річних дітей на етапі вступу до школи. У додатках наведені методики, стимульний матеріал для проведення діагностичного мінімуму з визначення готовності дитини до навчання у школі.
Для практичних психологів, вихователів дошкільних начальних закладів, учителів початкових класів.
 http://poippo.pl.ua/pidrozdily?id=844

3. Муліка К. М. Знайомтесь: психологічна служба Полтавщини // Психолог. Журнал видавництва «Шкільний світ» – 2008. – № 7-8 (295-296) – С. 3-5.

4. Муліка К.М. Реабілітація та профілактика насилля й жорстокості // Психолог. Журнал видавництва «Шкільний світ» – 2008. – № 7-8 (295-296) С.43-46.

5. Муліка К.М. Проектний підхід у діяльності психологічної служби // Психолог. Журнал видавництва «Шкільний світ» – 2008. - № 15 (303) С.8-12.

6. К. Муліка Портрет не лише з уяви // Часопис. – 2008. – № 14-15.

2007

1. Муліка К. М. Психологічна служба системи освіти Полтавщини // Постметодика. – 2007. – № 3 (74). – С. 14-22.

Стаття висвітлює особливості розвитку психологічної служби системи освіти на Полтавщині з моменту її створення і до сьогодення. Розглядається структура психологічної служби, особливості її діяльності на різних етапах становлення. Приведено приклади кращого досвіду роботи співробітників психологічної служби Полтавської області. Зроблена спроба проаналізувати сучасний стан, шляхи, перспективи, успіхи та проблеми на шляху соціально-психологічного забезпечення навчально-виховного процесу.
http://poippo.pl.ua/pm/pdf-1-f-w/PM-74.pdf

2. Лантух Л. І., Муліка К. М. Діагностично-коригуюча функція оцінювання навчальних досягнень учнів // Постметодика. – 2007. – № 3 (74). – С. 27- 29.

Розглядаються підходи здійснення моніторингу якості навчально-виховного процесу в умовах сучасної школи з урахуванням психологічних аспектів. Подано аналіз отриманих результатів психолого-педагогічного дослідження та рекомендації щодо їх презентації.
http://poippo.pl.ua/pm/pdf-1-f-w/PM-74.pdf

3. Муліка К. М. Діяльність психологічної служби: методичні та етичні акценти: [методичний посібник] / упорядник Муліка Катерина Миколаївна. – Полтава: ПОІППО, 2007. – 156 с.
У методичному посібнику зроблена спроба окреслити специфіку здійснення соціально-психологічного забезпечення навчально-виховного процесу практичними психологами та соціальними педагогами. З’ясовується нормативне поле практичної психології психолога та соціального педагога, визначаються реальні бар’єри входження психологічної служби і шкільного психолога, зокрема, в систему освіти.
Визначені підходи трансформації практичної психології у заклади освіти допоможуть адекватно визначити очікування від фахівців психологічної служби у закладах освіти, підвищити професійний рівень при наданні соціально-психологічної допомоги психологами, соціальними педагогами учасникам навчально-виховного процесу.
Для психологів, соціальних педагогів, адміністрації начальних закладів, вчителів. 
http://poippo.pl.ua/pidrozdily?id=844

2006

1. Василенко К.М. Психолог у дошкільному навчальному закладі: проблеми та перспективи / Катерина Миколаївна Муліка // Освіта Полтавщини : Часопис / Редактор І. В. Охріменко. – Полтава : ПОІППО, 2006. – 100 с.

 


 Copyright © 2001-2019, Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського. Всі права застережені. 
Copyright © 2001-2019, Poltava Regional In-service Educator Training Institute. All rights reserved.